اقدامات امنیتی شدید نیروی انتظامی در تردد زائران عتبات

 حسین ذوالفقاری در پایان بیستمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور اظهار کرد: برای جلوگیری از حرکت افراد غیر مجاز و فاقد گذرنامه و روادید به سمت مرزهای خروجی کشور در ایام اربعین، نیروی انتظامی در 6 لایه اقدامات امنیتی و انتظامی خود را برای کنترل تردد زائران انجام خواهد داد.

وی به گزارش مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش مسئول کمیته اسکان و تغذیه در ایام 15 روزه حضور زائران روزانه یک و نیم میلیون پرس غذا در هر وعده در اختیار زائران قرار می‌گیرد که 35 درصد این خدمات در داخل کشور و 65 درصد آن در داخل خاک عراق ارائه می‌شود .

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: تا امروز 650 هزار روادید توسط سفارت و کنسولگریهای عراق برای زائران صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 72 درصد افزایش را نشان می‌دهد و حاکی از رشد بالای دو برابری مشارکت مردم برای سفر قانونی به عتبات عالیات در ایام اربعین امسال است .

ذوالفقاری از زائران درخواست کرد برای برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات مطلوب به آنان، هرچه سریعتر نسبت به اخذ گذرنامه و دریافت روادید از مراکز مجاز و همچنین سامانه سماح اقدام کنند و کار را به روزهای اخر موکول نکنند .

وی با بیان اینکه از سه روز گذشته کار صدور ویزا برای اتباع افغانستان و دارای اقامت قانونی در ایران آغاز و تاکنون 15 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: چنانچه برخی از افراد روادید خود را در مراکزی غیر از مراجع قانونی صدور روادید دریافت کرده‌اند، قبل از حرکت به سوی مرزها، از معتبر بودن آن مطمئن شوند تا بتوانند از مرزهای سه گانه خارج شوند .

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از مردم خواست، سفر خود را به خوبی مدیریت و به روزهای پایانی و نزدیک به روز اربعین موکول نکنند و بر اساس تقسیمات جغرافیایی اعلامی از مرز مشخص شده خروج کنند.

بیستمین جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور اعضا برگزار شد و مسئولان کمیته‌های امنیتی، انتظامی، اسکان و تغذیه و اعزام به بیان گزارش این کمیته‌ها درباره اقدامات انجام شده تا امروز پرداختند .