به گزارش فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ما در کشور خودمان شاهد بودیم که گروهک تروریستی که دستش به خون ۴۰۰ نفر انسان بیگناه آلوده بود رسما با سرویسهای جاسوسی و آمریکا ارتباط داشت، ما بیش از ۶ یادداشت اعتراض در یکسال گذشته به خود دولت آمریکا دادیم شواهد آن را برای دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از کشورها ارسال کردیم که گویای ارتباط سرویس جاسوسی آمریکا با یک گروهک ترویستی بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه هر جریانی که با منافع و دخالت آمریکا مخالفت میکند هدف گروههای ترویستی قرار می‌گیرد، گفت: باید پرسید که چه اشتراکی بین جریان‌های ترویستی و دیکتاتورها با آمریکا وجود دارد که نیروی قدس را هدف قرار می‌دهند.

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ظهر امروز در کنفرانسی مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران داخلی پاسخ گفت.

بحران مخالفت ۹۹ درصدی با سیاست‌های آمریکا

خبرنگاری با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در راستای سیاست‌های خصمانه خود مجدداً اتهامات واهی را علیه ایران مطرح کرده‌اند، ارزیابی دبیر شورای عالی امنیت ملی در این خصوص را جویا شد که وی با بیان اینکه مشکل اصلی آمریکایی‌ها مشکل دیگری است، خاطرنشان کرد: بحرانی که آمریکا با آن مواجه است یک بحران مخالفت ۹۹ درصدی جامعه جهانی با دولتمردان آمریکاست.

وی افزود: این بحران امروز به داخل آمریکا رسیده و اگر قبلا در سطح بین‌الملل و بخصوص در سطح منطقه یک مخالفت ۹۹ درصدی را با سیاست‌های دولتمردان آمریکا شاهد بودیم، امروز این مخالفت‌ها و صدای ۹۹ درصدی را در خیابان‌های نیویورک و درایالت‌های مختلف آمریکا می‌شنویم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: طبیعی است ۱ درصدی که هم بر مردم آمریکا و هم بر مناسبات بین‌الملل می‌خواهند حکومت کنند با استفاده از جنگ افزارهای نظامی، زرادخانه‌های رسانه‌ای و اهرم‌های فشار اقتصادی به دنبال آن هستند که منویات خودشان را پیش ببرند. امروز آنها دچار یک بحران جدی شده‌اند، امروز مخالفت ۹۹ درصدی با سیاست‌های آمریکا به داخل آمریکا رسیده و خود مردم آمریکا هم دیگر حاضر نیستند منافع مردم آمریکا هزینه سیاست‌های سرمایه داری و صهیونیستی شود.

جلیلی افزود: طبیعی است که این جریان ۱ درصد به دنبال آن است که با استفاده از تمام ابزار هایی که دارد با دو شیوه سرکوب و فریب با مخالفین خود مقابله کند.

آمریکا همچنان سیاست فریب و انحراف افکار عمومی را دنبال می‌کند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین اظهار داشت: در داخل آمریکا سرکوبی را که نسبت به ملت آمریکا صورت می‌گیرد و برخوردهای سخت افزاری که می‌شود را شاهد هستیم، البته در کنار آنها، آمریکایی‌ها شیوه دیگری را هم دنبال کردند. همیشه از این شیوه‌ها استفاده می کردند که همان سیاست فریب است یعنی فریب و انحراف افکار عمومی از آن تهدیدهای واقعی به سمت تهدیدهای موهوم، فرضی و ساختگی.

وی گفت: حرکتی که آمریکایی‌ها انجام دادند به نظر ما یک حرکت دیگر برای سرکوب افکار عمومی مردم آمریکاست و یک سرکوب نرم افزاری در کنار سرکوب سخت افزاری است که انجام می‌دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ما امروز حرکت آمریکایی‌ها را در جهتی می‌بینیم برای اینکه می‌خواهند بار دیگر مردم خودشان را با سیاست فریب سرکوب کنند.

شیوه آمریکایی‌ها در برخورد با مخالفان نشانگر ضعف و اضمحلال ابرقدرتی‌اش است

وی یادآور شد: نفس اینکه قدرتی مثل آمریکا در برخورد با اعتراض‌های مردمی که با سیاست آن، چه در داخل و چه در خارج از آمریکا می‌شود به این شیوه‌ها روی می‌آورد نشانه ضعف و اضمحلال آن ابر قدرتی آمریکاست و ما فکر می‌کنیم یک علامت بالینی از آن اهتزار ابرقدرتی آمریکاست و امروز شاهد حرکت جدی در سراسر دنیا تحت عنوان شعار ۹۹ درصد هستیم که به مقابله با این حرکت برخواستند، البته این حرکت اگر امروز در داخل آمریکا جنبه سخت افزاری‌اش در سرکوب مردم و نرم افزاری‌اش در فریب‌های اینگونه است در سایر نقاط بخصوص منطقه ما مردم با این شیوه‌ها به خوبی آشنا هستند یعنی سیاست سرکوبی که آمریکا با استفاده از ابزارهای ترویستی و شیوه‌های ترویستی به دنبال آن بود تا با مخالفین خودش برخورد کند، لذا از نظر ما آمریکا خودش یکی از متهمین اصلی تروریسم در جهان است.

کارنامه دولت آمریکا کارنامه‌ای ترویستی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص اینکه چرا آمریکایی‌ها را اصلی‌ترین متهم ترویسم در جهان می‌داند به خبرنگار فارس گفت: اگر ما امروز مطرح می‌کنیم که آمریکا متهم اصلی ترویسم در سطح بین‌المللی است به خاطر کارنامه ای است که دولت آمریکا در رفتارهای تروریستی دارد، کارنامه دولت آمریکا یک کارنامه تروریستی است، البته این ادعای ما مبتنی بر واقعیات است و نه بر یک فرضیات موهوم.

وی افزود: یعنی برخلاف آمریکا که بر اساس یک فرضیات موهوم بقیه را متهم می‌کند ما مبتنی بر واقعیات صحنه بین‌الملل بخصوص منطقه خودمان، آمریکا را متهم اصلی بحثرفتارهای تروریستی می‌دانیم.

تاریخ ۱۰ سال اخیر گویای اقدامات ترویستی آمریکاست

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تاریخ بخصوص ۱۰ سال اخیر در منطقه ما مملو از شواهدی است که گویای این اقدام تروریستی آمریکاست، اظهار داشت: به همین دلیل ما معتقدیم که فرار به جلو آمریکا نباید مانع از فرار این کشور شود، بلکه ادعای بخصوص ساختگی اخیری که آمریکایی‌ها مطرح کرد که خود مردم و اندیشمندان آمریکا آن را به استهزا گرفتند نباید مانع شود تا اگر آمریکا که به خاطر رفتارهای ترویستی خود فرار به جلو می‌کند، تعقیب نشود.

شواهد ما علیه اقدامات ترویستی آمریکا مبتنی بر واقعیات است

وی بار دیگر با بیان اینکه شواهد ما علیه اقدامهای تروریستی آمریکا مبتنی بر توهمات نبوده و مبتنی بر یکسری واقعیات است، پرسید چرا کسانی که در منطقه ما با آمریکا مخالف هستند مورد هدف گروهها و جریان‌های تروریستی قرار می‌گیرند؟ چه رابطه‌ای بین جریان‌های ترویستی و آمریکا وجود دارد که تمامی کسانی که مخالف سیاست‌های آمریکا هستند هدف گروههای ترویستی قرار می‌گیرند؟ چرا کسانی که آمریکا در فهرست تحریم‌های خودش قرار می‌دهد بعدا هدف ترویست‌ها قرار می‌گیرند؟ اینها سؤالاتی جدی است که آمریکا باید آن را به افکار عمومی جهان توضیح دهد. امروز اگر ۹۹ درصد جامعه جهانی به مخالفت با سیاست‌های آمریکا برخواسته دقیقا به خاطر شواهد گویایی است که در این زمینه‌ها وجود دارد.

چه رابطه‌ای بین آمریکا و گروههای ترویستی وجود دارد؟

وی گفت: سوال ما این است که چه رابطه‌ای بین آمریکا و گروههای ترویستی وجود دارد که هر جریانی که با منافع و دخالت آمریکا مخالفت می‌کند هدف گروههای ترویستی قرار می‌گیرد، ما شواهد آن را زیاد داریم و همین تروری که اخیرا در افغانستان صورت گرفت و ترورهای دیگر تماما کسانی را هدف قرار داده که مخالف سیاست‌های آمریکا و دخالت آمریکا هستند، این یک بحثاساسی است. همین بحثکه امروز اینها درباره یک نیروی قدس مطرح می‌کنند، یک سوال جامعه جهانی است که چرا نیروی قدس باید همزمان هم مورد هدف جریان‌های ترویستی وهم هدف جریان‌های دیکتاتورهای منطقه و هم آمریکا باشد؟

وی با طرح این سوال که چه پیوندی بین دیکتاتورهای منطقه مثل مبارک و عمر سلیمان و صدام و آمریکا وجود دارد که هر دو نیروی قدس را هدف قرار می‌دهند؟ گفت: در واقع باید گفت که چه اشتراکی بین جریان‌های تروریستی با آمریکا وجود دارد که هر دو نیروی قدس را هدف قرار می‌دهند.

ما فکر می‌کنیم که امروز جامعه جهانی به یک هوشیاری و بیداری خوبی رسیده است.

ارسال ۶ یادداشت اعتراضی از سوی ایران به آمریکا

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ما در کشور خودمان شاهد بودیم که گروهک تروریستی که دستش به خون ۴۰۰ نفر انسان بیگناه آلوده بود رسما با سرویس‌های جاسوسی و آمریکا ارتباط داشت، ما بیش از ۶ یادداشت اعتراض در یکسال گذشته به خود دولت آمریکا دادیم شواهد آن را برای دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از کشورها ارسال کردیم که گویای ارتباط سرویس جاسوسی آمریکا با یک گروهک ترویستی بود که بیش از ۴۰۰ نفر از مردم بیگناه ما را هدف حملات ترویستی خودش قرار داده بود، آمریکا چه ارتباطی با این جریانات در هدایت و حمایت از این گروهک‌ها دارد که علی رغم ۶ یادداشت رسمی اعتراض که داشتیم هیچ پاسخی نگرفتیم، اینها موضوعاتی است که به جد باید مورد تعقیب و پیگیری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: فهرستی از جرائم ترویستی آمریکا در سطح منطقه ما بلکه در سطح بین الملل وجود دارد که زمینه خوبی را برای ۹۹ درصد فراهم می‌کند که امروز مخالف سیاست‌های آمریکا هستند، آنها باید به جد پیگیر شوند تا در قالب یک دادگاه بین المللی به جرائم و فهرست جرائم ترویستی آمریکا رسیدگی شود.

مبارزه با آمریکا به محور همبستگی تبدیل شده است

جلیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چنین اتهاماتی چه تاثیری در فضای بینالمللی منطقه و فضای داخلی دارد؟ گفت: امروز خوشبختانه مبارزه با آمریکا به یکی از محورهای همبستگی تبدیل شده یعنی مبارزه با آمریکا یک محور همبستگی ملی در داخل کشور ماست، مبارزه با آمریکا یک محور همبستگی منطقهای در منطقه ماست و مبارزه با آمریکا یک محور همبستگی امت اسلامی است و امروز شما میبینید که امت اسلامی آن همبستگی که در کنفرانس بیداری اسلامی و کنفرانس دفاع از فلسطین در تهران نشان دادند، نوک حمله همبستگی اسلامی مبارزه با سیاستهای غلط دولت آمریکا بود، ما فکر میکنیم که آمریکاییها به خوبی از تجربه بخصوص سه دهه اخیرهم مقاومت ملت ایران و هم امت اسلامی درس گرفتند که در همه جا موفقیت و پیروزی از آن امت اسلامی و مردم ما بود.