زمان تاجگذاری پادشاه جدید تایلند تعیین شد

 "واجیرالونگکورن،" ولیعهد پادشاه فقید تایلند، برای تاجگذاری در روز اول دسامبر و نشستن بر تخت پادشاهی این کشور آماده می‌شود. وی دارای درجه ژنرال در ارتش پادشاهی، درجه دریابد در نیروی دریایی پادشاهی و درجه مارشال در نیروی هوایی پادشاهی تایلند است.

 

انتظار می‌رود "واجیرا" پیش‌نویس قانون اساسی نظامی کشور را تغییر داده و تیم جدیدی را در راس امور اداره کشور قرار دهد. "بهومیبول آدولیادجف" پدر وی، دارای طولانی‌ترین دوران پادشاهی در جهان بود و 13 اکتبر (22 مهر) در 88 سالگی درگذشت.

 

دولت بانکوک به مناسبت درگذشت پادشاه در این کشور یک سال عزای عمومی اعلام کرد. "بهومیبول آدولیادجف" 70 سال بر تایلند حکومت کرد و در این مدت شرایط ثبات، توسعه اقتصادی و هماهنگی اجتماعی در کشور بوجود آورد. این اقدامات برای کشوری که شاهد درگیری‌های فراوان و چند کودتای نظامی بوده، قابل توجه و ارزشمند است.

 

"جاناتان هِد،" خبرنگار بی‌بی‌سی در بانکوک، در این باره گزارش داد: نگرانی‌های زیادی در تایلند بوجود آمده است که نشان می‌دهد مقامات دولتی و عده‌ای از مردم نسبت به توانایی او در اداره صحیح کشور دچار تردید هستند.

 

به دنبال درگذشت "بهومیبول آدولیادجف"، پسر وی درخواست کرده بود مراسم تاجگذاری به تعویق افتد تا بتواند همراه با مردم در مراسم سوگواری پدر شرکت کند. ولیعهد 64 ساله چهره‌ای کمتر شناخته شده در میان مردم دارد و از محبوبیت خاصی برخوردار نیست.

 

تعیین تاریخ تاجگذاری پادشاه جدید تایلند

 

شجره‌نامه خاندان پادشاهی تایلند