قاضی پور بالاخره مجبور به عذرخواهی شد/ آیا وی به دنبال جلب رضایت و جلوگیری از صدور حکم است؟

گروه سیاسی- نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس نهم بود که به مجلس دهم هم راه یافته است.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، وی در ایام تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم در اسفند سال گذشته در جمع هواداران خود جملاتی توهین آمیز علیه زنان و دختران بیان کرد.

این اظهارات قاضی پور واکنش های زیادی داشت.

بطوریکه وی چندین بار در این زمینه توضیحاتی داد.

بعد از بیان اظهارات توهین آمیز از سوی این نماینده، برخی از نمایندگان از جمله شش نماینده زن مجلس نهم از وی شکایت کردند.

هر چند برخی از نمایندگان از شکایت خود صرف نظر کردند اما فاطمه رهبر نماینده تهران در مجلس نهم یکی از این شاکیان بود که بطور جد پیگیر این پرونده است و هنوز از شکایت خود صرف نظر نکرده است.

شکایت از نادر قاضی پور به چهار مرجع دادستانی، هیئت رئیسه مجلس، کمیسیون اصل 90 و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تحویل داده شد.

برخی از نمایندگان بین قاضی پور و شاکیان، واسطه شدند و به شاکیان اعلام کردند که قاضی پور عذرخواهی کرده پس آنها هم از شکایت خود صرف نظر کنند اما شاکیان با اشاره به بازتاب زیاد رسانه ای اظهارات قاضی پور، تاکید داشتند که عذرخواهی وی باید در جمع عمومی و با پوشش رسانه‌ای باشد.

شکایت از این نماینده در شعبه 15 دادسرای کارکنان ویژه دولت مطرح است.

بهر حال بعد از گذشت 9 ماه، این نماینده دیروز مجبور به عذرخواهی شد و از نمایندگان زن ادوار مجلس شورای اسلامی و زنان نماینده مجلس دهم عذرخواهی کرد.

قاضی پور در این عذرخواهی که در سایت خبرگزاری خانه ملت منتشر شده، اعلام کرده که قصد اهانت به بانوان محترم را نداشته و از کسانی که از من رنجیده اند عذرخواهی می کنم.

وی ادامه داد: همواره به مقام والای زنان احترام گذشته ام و از بابت سوءتفاهم های ایجاد شده از همه خواهران متدین و فاطمی خود پوزش می طلبم.

اگر قاضی پور همین عذر خواهی را در همان زمان انجام می داد، شاید این شکایت به اینجا نمی رسید. عدم عذرخواهی رسمی در رسانه ها، نشان داد که وی حاضر به این عذرخواهی نیست.

حال اینکه قاضی پور بعد از 9 ماه مجبور شده تا از نمایندگان زن ادوار مجلس و نمایندگان زن فعلی عذر خواهی کند، معلوم است که پرونده شکایت به مرحله ای رسیده که وی خود راسا عذرخواهی کرده است.

هر چند که هنوز معلوم نیست که چرا وی اکنون مجبور به این عذر خواهی شده است اما این سوال مطرح می شود که آیا وی با این عذر خواهی به دنبال جلب رضایت و جلوگیری از صدور حکم است؟.


علیرضا تهرانی