ارتقای کیفیت نمازخانه‌های بین‌راهی و قطارها

محمود مظفر صبح امروز در حاشیه برگزاری اجلاسیه نماز در این شهرستان که با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در جمع خبرنگاران با بین اینکه بسیاری از معضلات اجتماعی را می‌توان به وسیله ترویج فرهنگ نماز در کشور برطرف کرد، اظهار کرد: نماز جایگاه نخست را در موضوعات تربیتی دارد و به همین دلیل برای تربیت صحیح فرزندان خود قبل از هر چیز باید مقوله نماز را در دستور کار قرار داد.

 قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه فرزندان نمازخوان کمتر با مشکلات تربیتی مواجه می‌شوند، تصریح کرد: باید نماز را از سنین کودکی و در مراکزی مانند مهد‌های کودک‌ و مدارس به فرزندان خود یاد دهیم و در نمازخوان کردن آنها کوشا باشیم.

وی با بیان اقداماتی که در این زمینه از سوی ستاد اقامه نماز انجام شده است، تصریح کرد: به همین دلیل تعداد 2 هزار نفر از مربیان مهدهای کودک‌ در زمینه قصه‌گویی و داستان در حوزه نماز آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که کمک بسیار خوبی به نهادینه کردن فرهنگ نماز خواهد کرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به نظارت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد، افزود: هم‌اکنون کیفیت نمازخانه‌های بین‌راهی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

مظفر همچنین از بهبود وضعیت نمازخانه در قطارها و راه‌آهن خبر داد و گفت: یکی از امور مهم در زمینه ترویج فرهنگ نماز و گسترش آن در جامعه همین ارتقای وضعیت نمازخانه‌ها در اماکن عمومی است.

وی به تفاهم‌نامه‌ای که بین ستاد اقامه نماز و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است اشاره کرد و گفت: به دنبال ارتقای هرچه بیشتر کیفیت نمازخانه‌های بین‌راهی با انعقاد چنین قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی هستیم.

این مسؤول، برگزاری اجلاسیه‌های نماز را در سطوح کشوری و ملی و همچنین استانی و شهرستانی از مهم‌ترین راه‌ها برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با نماز دانست و متذکر شد: این اجلاسیه‌ها به صورت استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.