حمایت نژادپرست های "کو کلاکس کلان" از ترامپ

 واشینگتن پست در مطلبی نوشت: از میان روزنامه های اندکی که از "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا حمایت می کنند، یکی از آنها "کروسیدر" نام دارد که از جمله روزنامه های رسمی فرقه نژادپرست "کو کلاکس کلان" محسوب می شود. کو کلاکس کلان (KKK) نام سازمان های همبسته ای در آمریکاست که پشتیبان برتری نژاد سفیدپوست و نژادگرایی است. 

 

این روزنامه، صفحه روی جلد خود را به شعار ترامپ یعنی "آمریکا را دوباره عالی کن" اختصاص داد و به طور مفصل در خصوص آن توضیح داد. برخی این توضیحات را نوعی حمایت از نامزد جمهوری خواهان خوانده اند.

 

"توماس راب،" یک پیشوای روحانی در بخشی از مقاله این روزنامه نوشت: "آمریکا را دوباره عالی کن" شعاری است که به طور معمول دونالد ترامپ از آن در سخنرانی های خود در دوران رقابت های انتخاباتی استفاده می کند. شما می توانید این شعار را روی دکمه ها، پیراهن ها، پوسترها و کلاه های کپ ببینید. اما آیا امکانپذیر است؟ آمریکا واقعا دوباره عالی می شود؟ ما به زودی این مسئله را بررسی می کنیم.

 

در این مقاله همچنین آمده است: با وجود اینکه ترامپ می خواهد آمریکا را دوباره عالی کند، باید از خود بپرسیم چه اقداماتی آمریکا را عالی خواهد کرد؟ پاسخ کوتاه این است که آمریکا عالی بود نه به خاطر کارهایی که پدران ما کردند؛ بلکه بخاطر شخصیت هایی که پدران ما داشتند. آمریکا به عنوان "جمهوری مسیحیان سفید پوست" تأسیس شد و به عنوان "جمهوری مسیحیان سفیدپوست" عالی شد.

 

ستاد انتخاباتی ترامپ که نوشته های این مقاله را بیشتر جملاتی انتقادی تصور کرد، روز گذشته در واکنش به آن در بیانیه ای اعلام کرد: "ترامپ و ستاد انتخاباتی اش تنفر را به هر شکلی که باشد محکوم می کند. این نشریه تنفرآور است و نظرات آن هم نشاندهنده نظر دهها میلیون آمریکایی که حامی ما هستند، نیست."

 

راب در گفتگویی تلفنی با واشینگتن پست اعلام کرد: با وجود اینکه این روزنامه رسما از ترامپ حمایت نکرده است، با انتشار این مقاله قصد حمایت از این نامزد را داشته است.

 

راب در ادامه گفت: به طور کلی، ما عقاید ناسیونالیستی وی و اظهاراتی که درخصوص بستن مرزها به روی مهاجران غیرقانونی بیان کرده است را دوست داریم. این به معنای حمایت رسمی نیست؛ زیرا هر کس با موضوعاتی مخالفت دارد. اما وی به نوعی آنچه در جهان رخ می دهد را منعکس می کند.

 

این روزنامه 12 صفحه ای، خود را "صدای سیاسی مسیحیان سفیدپوست آمریکا" می داند و نمادی از برتری نژاد سفید پوستان روی جلد خود قرار داده است. این روزنامه همچنین در وبسایت خود نوشته است: هدف اصلی ما متوقف کردن نسل کشی سفیدپوستان است.

 

از همان روزهای نخست نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا، وی توانست توجه تعداد زیادی از ملی گرایان سفیدپوست را در سراسر کشور به خود جلب کند. در ماه ژانویه، "جارد تیلور،" سردبیر مجله ملی گرایان سفیدپوست "امریکن رنوسانس" از رأی دهندگان ثبت نامی در ایالت آیووا خواست از ترامپ حمایت کنند.

 

یک ماه بعد نیز "دیوید دوک،" رئیس سابق فرقه نژادپرست "کلو کلاکس کلان"  از ترامپ حمایت کرد که این موضوع باعث ایجاد یک بحث جنجالی میان خبرنگار سی ان ان و این نامزد جمهوری خواه شد. خودداری ترامپ از محکوم کردن دیوید دوک انتقاد رقبای وی را نیز برانگیخت. ترامپ در مصاحبه با سی ان ان گفته بود: من چیزی درباره دیوید دوک نمی دانم.