پس تکلیف سیلی که نکونام در بازی قطر خورد چه شد؟

 البته در صدور این احکام شکایت فدراسیون فوتبال قطر و همچنین گزارش ناظر بازی تاثیرگذار بوده است که فدراسیون فوتبال هیچ اشاره ای به دلایل محرومیت نکرده است و  همانطور که در خبر هم خوانده اید، سردار آزمون و احسان حاج صفی یک جلسه محروم شده اند و جواد نکونام سه جلسه محروم شد. در حالیکه فیفا در احکام انضباطی اش دلایل محرومیت را ذکر می کند.
 

در بند چهارم اطلاعیه فدراسیون فوتبال نوشته شده است:« به سایر اعضای کادر فنی و بازیکنان شامل پژمان منتظری که نامش در گزارش‌های اولیه ارسالی ناظر بازی به مقامات فیفا و AFC اشاره‌های متعدد شده بود، محرومیتی تعلق نگرفت.»

در گزارش ناظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است نامهای زیادی وجود داشته باشند، اما در نهایت با بازبینی فیلم های بازی کمیته انضباطی فیفا تصمیم خود را گرفته است.

بر اساس پیگیریهای ما، تا این لحظه هنوز هیچ حکمی برای قطری ها صادر نشده است و جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال در این زمینه ابراز بی اطلاعی می کند. البته توجیه فدراسیون فوتبال هم درباره صدور احکام جالب است چرا که هر حکمی که در این باره ارسال شود برای هر دو فدراسیون فرستاده می شود و مطمئنا قطری ها در حال حاضر از حکمی که فیفا برای ایران صادر کرده است، با خبر است.

در بند آخر اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است:« فدراسیون فوتبال ایران اطلاعی از نامه محرومیت‌های احتمالی ارسالی فیفا به فدراسیون فوتبال قطر در خصوص حوادث این دیدار ندارد، از این رو ضمن تأکید بر این نکته که این اطلاعیه صادر شده تنها مرجع مورد قبول فدراسیون در اطلاع‌رسانی احکام صادره به حساب می‌آید اعلام می‌دارد سایر اظهارنظرها در این خصوص وجاهت نداشته و پس از بررسی و تحلیل‌های لازم، در نشستی خبری با حضور مقامات فدراسیون فوتبال، اطلاعات مرتبط در اختیار رسانه‌های محترم قرار خواهد گرفت.»

تا این لحظه که هیچ حکمی برای فدراسیون فوتبال قطر صادر نشده و سایت فدراسیون فوتبال قطر هم هنوز هیچ خبری را روی خروجی اش قرار نداده است. به قول فدراسیونی ها حالا باید منتظر ماند و دید که آیا فیفا برای فدراسیون فوتبال قطر اصلا حکمی صادر کرده یا نه و اگر صادر کرده میزان محرومیت ها و جریمه ها چقدر بوده است. اگر این محرومیت ها از بازی آینده اعمال شوند تیم ملی فوتبال ایران علاوه بر علیرضا بیرانوند، وحید امیری، پژمان منتظری و احتمالا وریا غفوری که مصدوم هستند، سردار آزمون و احسان حاج صفی را هم در اختیار نخواهد داشت.

به نظر نمی رسد که فدراسیون فوتبال ایران علیه قطری ها که در لحظات پایانی بازی ضرب و شتم هم انجام دادند و البته به جواد نکونام هم سیلی زدند، شکایتی کرده باشد. یا اگر هم کرده است مثل همیشه برش لازم را نداشته تا نشان دهیم که در عرصه بین المللی همچنان مشکل داریم و نمی توانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم.

به قول خود فدراسیون در گزارش ناظر نامهای زیادی وجود دارد اما ممکن است برای بسیاری از نامها هیچ حکمی صادر نشود. حتما نام قطری ها هم در گزارش بوده اما در حکم فقط نام ایرانی ها باقی مانده است!