به گزارش ایلنا، براساس تازهترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در شهریور ماه امسال ژاپنیها بازهم به عنوان باکیفیتترین خودروهای داخلی معرفی شدند وتوانستند جایگاه اول تا سوم را از ان خود کنند.

خودروهای نیسان تینا، مزدا۳ جدید و نیسان ماکسیما که هر سه محصول کشور ژاپن است به عنوان با کیفیت‌ترین و خودروهای سایپا۱۳۱X پارس خودرو، سایپا۱۳۲X و سایپا۱۳۱X سایپا به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل معرفی شد.

براساس این گزارش سوزوکی گرند ویتارا در این ماه توانست رتبه چهارم این جدول را به خود اختصاص دهد همچون خودروهای اول تا سوم در رده + A ارزیابی کیفی شود.

از دیگر خودرو‌های تولیدی که توانستند در رده A + قرارگیرند می‌توان به خودروهای مگان، تندر ۹۰ ایران خودرو، پژو ۲۰۶، تندر ۹۰ پارس خودرو و هیوندای آوانته اشاره کرد که توانستند در جدول رده بندی کیفی خودرو‌های مکان پنجم تا نهم را به خود اختصاص دهند.

در شهریور ماه امسال در مجموع ۲۳ مدل خودرو سواری مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند.

بیشترین نمره منفی را در بخش ترمز و موتور و انتقال قدرت به ترتیب خودرو سایپا ایکس۱۳۲و پژو روآی سال گرفتند. هرچند براساس این گزارش در بخش تزئینات داخلی و خارجی پژو روآی سال رکوردار بیشترین نمره منفی نیز شناخته شد.

از سوی دیگر در دو بخش رنگ و نفوذ آب هم به ترتیبام. وی.ام ۱۱۰ وسایپا ایکس۱۳۲ بدترین وضعیت را داشتند ودر بخش بدنه و تجهیزات الکتریکی سایپا ایکس ۱۳۱ در این رده بندی نمره منفی کسب کردهاند و حائز بیشترین رکوردهای منفی شدهاند.