تظاهرات‌های مکرر پلیس‌های خشمگین فرانسوی

  چند صد پلیس فرانسوی سه‌شنبه شب مقابل موزه لوور در شهر پاریس اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، تجمع اعتراضی جدید پلیس‌های فرانسوی به رغم آن برگزار شد که دولت‌ فرانسه با هدف فرونشاندن خشم آنها وعده‌‌هایی را در خصوص برآورده کردن خواسته‌های آنها مطرح کرده است.

شماری شرکت کنندگان در این تظاهرات که با لباس غیرنظامی در تجمع شرکت کرده بودند، بازوبندهای نارنجی رنگی در دست داشتند که بر روی آنها عبارت «پلیس» نوشته شده بود.

آنها همچنین پلاکاردها و دست نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آنها عباراتی چون «من یک پلیس هستم و افتخار می‌کنم» نقش بسته بود و شماری از همکارانشان نیز سوار بر خودروهای پلیس بمنظور اعلام همبستگی با آنها آژیرکشان از کنارشان می‌گذشتند.

جنبش اعتراضی پلیس‌های خشمگین از اواسط ماه اکتبر گذشته چندین تظاهرات اعتراضی را در اعتراض به وضعیت شغلی خود برگزار کرده‌اند و می‌گویند تجهیزاتی که در حال حاضر در اختیار آنها قرار دارد حتی برای دفاع از خودشان کافی نیست.  

دولت فرانسه نهایتا هفته گذشته در پی این تظاهرات‌های مکرر و با هم فرونشاندن این جنبش‌های اعتراضی، از اختصاص بودجه 250 میلیون یورویی به این بخش بمنظور برآورده کرده خواسته‌های آنها خبر داد.

تظاهرات شب گذشته مقابل موزه لوور پاریس در حالی برگزار شد که حدود 30 نیروی پلیس نیز طی روز پیش از این تظاهرات تجمع دیگری را در شهر بوردو برگزار کرده بودند.