آزادی ۷زندانی در بم

مراسم آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد زندان بم امروز با حضور مسئولان شهرستان و سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان برگزار شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون 13 زندانی جرائم غیرعمد زندان بم آزاد شدند در حالی‌ که بم بعد از کرمان بیشترین زندانی غیرعمد را دارد.

شهرستان بم بعد از کرمان بیشترین زندانی جرائم غیرعمد را دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون 13 زندانی جرائم غیرعمد زندان بم با کمک خیران آزاد شدند.

امروز نیز با حمایت موسسه قرآنی شمیم وحی شهرستان بم، هفت زندانی جرائم غیرعمد زندان بم با پرداخت مبلغ 65 میلیون تومان آزاد شدند.

دومین اثر درباره سفر رهبری به استان کرمان منتشر شد

پس از انتشار "کوثر کویر" تنها به فاصله چند ماه پس از سفر با‌برکت رهبری در سال 84 به کرمان، کتاب "کریمانه" که محور اصلی آن روایت حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل 15 شهید استان کرمان است نیز منتشر شد.

این کتاب برخی اتفاقات دیگر سفر و حوالی همین محور را روایت می‌‌کند و در کنار این 15 شهید، از شهیدی زنده نیز سخن به میان آمده، حاج قاسم سلیمانی شهیدی که خادمِ این شهدا در لشکر 41 ثارالله کرمان بوده و در دیدارهای رهبر معظم انقلاب، همراه ایشان بوده است.

کتاب کریمانه پس از اهدا به خانوادۀ شهدایی که در کتاب شرح دیدار آنها گفته شد، هم‌اکنون در سایت jahadi.ir و کتاب‌فروشی‌ها در دسترس و قابل‌تهیه است. این کتاب در 300 صفحۀ رنگی چاپ شده است.

"کوثر کویر" نیز نخستین اثری است که چند ماه پس از این سفر، توسط مرکز کرمانشناسی در 186 صفحه، تصویری از سفر مقام معظم رهبری در قالب عکس و مطلب، منتشر شد.

سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمان یکی از طولانی‌ترین سفرهای معظم له به شمار می‌رود که 10 روز به طول انجامید.

20 دوره آموزشی ویژه فعالان صنعت گردشگری استان کرمان برگزار شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از برگزاری دوره‌های آموزشی هتلداری، میزبانی و تشریفات ویژه مدیران و کارکنان واحدهای اقامتی و پذیرایی در استان کرمان خبر داد.

محمد جهانشاهی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوره‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی و با حضور اساتید مطرح حوزه گردشگری کشور در محل هتل جهانگردی کرمان برپا شده است.

وی افزود: در این دوره مدیران و کارکنان واحدهای اقامتی و پذیرایی استان کرمان در دو روز متوالی آخرین روش‌ها و شیوه‌های میزبانی و تشریفات را آموزش دیدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فعالان صنعت گردشگری در سطح استان گفت: با توجه به رشد گردشگران داخلی و خارجی در سطح استان کرمان برپایی این قبیل دوره‌ها ضروری است.

جهانشاهی با بیان اینکه از سال 92 تا کنون بیش از 20 دوره آموزشی ویژه فعالان صنعت گردشگری استان کرمان برگزار شده است، تصریح کرد: بدون شک این دوره‌ها سبب ارائه خدماتی مطلوب‌تر و موثرتر به گردشگران دیار کریمان می‌شود.