نیروهای پلیس فدرال عراق در ادامه پیشروی‌های خود سه روستای دیگر را آزاد کرده و به فرودگاه بین المللی موصل نزدیک شدند.

رائد شاکر جودت در صفحه خود بر روی فیسبوک نوشت که یگانهای پلیس فدرال، روستاهای الخفسان، شلهوب، بزیره را آزاد کرده و به فاصله 16 کیلومتری فرودگاه موصل رسیدند.

نیروهای پلیس فدرال همچنین موفق شدند روستای الکطیه در جنوب حمام العلیل در محور جنوب موصل را از لوث تروریستهای داعشی آزاد کنند.

نیروهای پلیس فدرال عراق پیش از این موفق شده بودند روستای المنکار در شمال ناحیه الشوره و دو روستای بزونه و البوغلاوین را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کرده و وارد روستای القاهره در ورودی‌های حمام العلیل در جنوب موصل شوند.

سایر یگانهای نظامی عراق نیز امروز روستای المنیره از توابع ناحیه حمام العلیل را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند.

نیروهای داوطلب مردمی نیز موفق شدند تپه باستانی السیف در غرب موصل را به کنترل خود در بیاورند.

نیروهای داوطلب مردمی همچنین شماری از تروریستهای داعشی را که در داخل ساختمانهای غرب شهر موصل پناه گرفته بودند، به هلاکت رساندند.

نیروهای حشد الشعبی عراق امروز در ادامه پیشروی‌های خود موفق شدند روستای خبیرات در غرب موصل را از لوث تروریستهای داعشی آزاد کنند.

این نیروها همچنین بعد از درگیری‌های شدید با تروریستهای داعشی که از صبح امروز آغاز شده بود، روستای ام العظام در غرب موصل را به کنترل خود در آوردند.

نیروهای داوطلب مردمی عراق به سمت شهرستان تلعفر در حال پیشروی هستند و 17 کیلومتر با تلعفر فاصله دارند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و به مرکز این شهر نزدیک شده‌اند.