تصمیم جنجالی جوایز گلدن گلوب در حذف یک انیمیشن

انیمیشن «برج» به کارگردانی «کیت مایتلند» که با تلفیق ژانر انیمیشن و مستند به روایت داستان تیراندازی در دانشگاه تگزاس آمریکا در سال ۱۹۶۶ پرداخته است، از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که برگزارکننده جوایز گلدن گلوب است، دارای شرایط لازم برای حضور در شاخه بهترین انیمیشن شناخته نشد و این امر با اعتراض سازندگان این فیلم رو به رو شده است.

مسئول امور تبلیغاتی انیمیشن «برج» پیشنهاد داده که این فیلم یک نمایش دیگر برای اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود داشته باشد اما «شانتال دیناج» رئیس این نهاد سینمایی ضمن ابراز تشکر از ارائه این پیشنهاد اعلام کرده که این جوایز سینمایی شاخه بهترین مستند ندارد و بنابراین این فیلم رد شده است.

«کیت مایتلند» کارگردان انیمیشن «برج» در واکنش به این تصمیم گفته که ما خواستار حضور این فیلم در بخش بهترین انیمیشن بوده‌ایم، ضمن این که در کتابچه قوانین جوایز گلدن گلوب نیز موردی درباره عدم پذیرش انیمیشن‌های مستند در شاخه بهترین انیمشن بلند نیامده است.

«لوئیس بلک» تهیه کننده انیمیشن «برج» نیز عنوان کرد: احترام زیادی برای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود قائل هستم اما شنیدن این خبر که انیمیشن «برج» در شاخه بهترین انیمیشن جوایز گلدن گلوب در نظر گرفته نمی‌شود، بسیار دلسردکننده است و امیدوارم آنها در رویکردشان به این فیلم بازنگری کنند.