رئیس جدید سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس منصوب شد

سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با صدور حکمی علی‌اصغر جعفری را به سمت ریاست سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس منصوب کرد.

در حکم انتصاب علی‌اصغر جعفری تصریح شده است: با استعانت از خداوند سبحان و به استناد اختیارات تفویضی مقام معظم فرماندهی کل قوا و به پیشنهاد رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، جنابعالی را که از تجربه و دانش لازم و سوابق مثبت در امور فرهنگی و هنری برخوردارید را به عنوان رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس منصوب می‌نمایم.

در ادامه حکم رئیس سازمان هنری و امور سینمائی دفاع‌مقدس بنابر ماده 3 اساسنامه مصوب فرمانده معظم کل قوا به وظیفه اصلی این سازمان اشاره شده و آمده است: وظیفه اصلی این سازمان سیاستگذاری، هدایت کلی، هماهنگی، نظارت، حمایت در امور هنری و سینمایی دفاع‌مقدس کشور و فراهم ساختن زمینه‌های لازم جهت معرفی آثار و ارزش‌های فرهنگی جهاد و دفاع‌مقدس از طریق برنامه‌های هنری و سینمایی مرتبط با ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، بخصوص در میان نسل جوان و پشتیبانی از پژوهش‌های مرتبط با این موضوعات با همکاری سازمان‌های لشکری و کشوری می‌باشد.

علی‌اصغر جعفری از جمله مدیران باسابقه صدا و سیما و دانش آموخته دکترا در رشته مطالعات امنیت ملی است. وی، پیش از این به مدت قریب به دو سال رئیس مرکز و معاون سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما و چهار سال به عنوان مشاور رئیس سازمان و رئیس بسیج رسانه ملی بود و در شکل‌گیری سازمان تخصصی و رسانه‌ای بسیج صدا و سیما، تولید مجموعه‌های نمایشی و تله فیلم‌های تلویزیونی در حوزه دفاع‌مقدس گام‌های بلندی برداشت.

وی پیش از این نیز به مدت پنج سال به عنوان مدیر کل حوزه ریاست صدا و سیما مشغول خدمت بود.