بیانیه شورای نگهبان به مناسبت یوم الله 13 آبان

 شورای نگهبان در آستانه سالروز یوم الله 13 آبان؛ روز تسخیر لانه جاسوسی با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: اکنون در آستانه 13 آبان، مردم آزاده جهان روز به روز نسبت به جنایات قدرت‌های استکباری به ویژه شیطان بزرگ آمریکا آگاه‌تر شده‌ و از سیاست‌های کثیف آنها علیه بشریت ابراز انزجار می‌کنند. برخی از فریب‌خوردگان و شیفتگان غرب در داخل کشور نیز که به ارتباط با آمریکا دل خوش کرده بودند، با بد عهدی‌های مکرر آمریکا امیدهایشان به یأس تبدیل شده است.

در ابتدای این بیانیه آمده است: 13 آبان ماه یادآور سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک از آنها سند غرور آفرینی از روحیه استکبار ستیزی ملت غیور ایران اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

شورای نگهبان در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: حضرت امام خمینی (ره) در سال 1343 در واکنش به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون فریاد استکبارستیزی سر داد و رژیم ستمگر پهلوی برای جلوگیری از افشاگری رهبر انقلابی مردم، ایشان را تبعید کرد. در سال 1357 دانش آموزان انقلابی در تداوم راه رهبر الهی خود در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کرده و با نثار خون خود، نهال نوپای انقلاب را آبیاری و زمینه به ثمر نشستن آن در بهمن‌ ماه را فراهم کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: در اولین سالروز استکبارستیزی دانش آموزان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر شور انقلابی مردم مسلمان ایران غلیان نمود و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار، ضمن تأکید بر عزم ملت مسلمان ایران در استکبارستیزی، الگویی کامل را به سایر ملل و مردم آزادی‌خواه و ستم‌دیده جهان معرفی کرد.

شورای نگهبان با اشاره به سالروز 13 آبان اعلام کرد: اکنون در آستانه 13 آبان، مردم آزاده جهان روز به روز نسبت به جنایات قدرت‌های استکباری به ویژه شیطان بزرگ آمریکا آگاه‌تر شده‌ و از سیاست‌های کثیف آنها علیه بشریت ابراز انزجار می‌کنند. برخی از فریب‌خوردگان و شیفتگان غرب در داخل کشور نیز که به ارتباط با آمریکا دل خوش کرده بودند، با بد عهدی‌های مکرر آمریکا امیدهایشان به یأس تبدیل شده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: امسال مردم غیور و استکبارستیز ایران اسلامی به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، استوارتر از همیشه با حضور پر شور در راهپیمایی 13 آبان بر ادامه راه استکبارستیزی تأکید کرده و ضمن اعلام حمایت از کودکان و دانش آموزان بی دفاع یمن، فلسطین و سوری‍ه، اعلام می‌دارند که پیرو اهداف والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و تحت مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تا زمانی که نظام ستمگر و ظالم آمریکا در سیاست‌های مستکبرانه خود تغییری ندهد، محکم‌تر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد.

شورای نگهبان در پایان بیانیه خود اعلام کرد: اعضای شورای نگهبان ضمن گرامی‌داشت این روز الهی، ضمن تبریک و تهنیت به ملت ایران اسلامی و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، امیداور است که به زودی زود، با بیداری و هوشیاری سایر ملل، شر قدرت‌های استکباری به خودشان بازگشته و زمینه ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) و تشکیل حکومت عدل الهی در سراسر جهان فراهم آید.»