به گزارش مهر، "احمد الفرا"که چندی پیش برای شرکت درپنجمین همایش بین المللی حمایت ازانتفاضه فلسطین به تهران سفر کرده بود، در رابطه با اظهارات اخیر دولت آمریکا در این باره که امنیت رژیم صهیونیستی خط قرمز این کشور است، گفت: این اظهارات کاملا نادرست و نشان دهنده جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی است، درحقیقت امنیت باید برای فلسطینی ها تامین شود نه اسرائیل، زیرا صهیونیستها فلسطین را اشغال کردند.

وی افزود: اگرچه آمریکا مدعی تلاشهای بسیار برای ازسرگیری مذاکرات سازش در خاورمیانه است، اما این تلاشها نمادین بوده و ایالات متحده در واقع درصدد حل مناقشات موجود میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی نیست.

احمد الفرا در پاسخ به این پرسش که " طرح شناسایی دولت فلسطین در سازمان ملل چه مشکلاتی را برای فلسطینی ها می تواند به بار آورد "، گفت: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل بسیار خوب است، اما آمریکا درباره وتوی قطعنامه شناسایی کشور مستقل فلسطین در شورای امنیت هشدار داده و رژیم صهیونیستی نیز بر تهدیدات خود علیه فلسطین افزوده است که این موضوع نشان می دهد صهیونیستها نیز در پی صلح در خاورمیانه نیستند.

این تهدیدها در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین همپیمانان آمریکا بوده و مقامات این رژیم نقش قابل توجهی را در سیاست های ایالات متحده دارند.
برای موافقت شورای امنیت لازم است ۹ عضو از ۱۵ اعضای شورا با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل موافقت کنند و این نیز مشروط بر آن است که هیچکدام از ۵ عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس درخواست مذکور را وتو نکند.


سفیر سابق فلسطین در مالزی در پاسخ به این پرسش که " چرا ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح شناسایی دولت فلسطین را در این بازه زمانی ارائه کرد "، گفت: ابومازن هیچ گزینه دیگری ندارد و از آنجا که نارضایتی فلسطینیان از عملکرد وی افزایش یافته، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مجبوراست تا به خاطر مردم خود به سازمان ملل برود و خواستار حمایت جامعه بین الملل از فلسطینیان شود.

احمد الفرا درباره کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی و دلیل سکوت جهان و بی توجهی در قبال اقدامات تجاوزکارانه این رژیم اظهار داشت: موجودیت رژیم صهیونیستی بدون آمریکا در خطر است؛ این رژیم پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نکرده و اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای خود را به بازرسان آژانس انرژی اتمی نداده و اگرچه زرادخانه های هسته ای این رژیم تهدیدی برای کشورهای منطقه خاورمیانه است، اما ایالات متحده توجهی به این موضوع ندارد.

وی در پایان درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران حق استفاده از برنامه هسته ای صلح آمیز و استفاده از آن درزمینه های پزشکی را دارد و بارها اعلام کرده است که برنامه هسته ای این کشورصلح آمیز بوده و ازآن درجهات نظامی استفاده نخواهد کرد.