به گزارش صراط، حجت الاسلام روح الله حسینیان شامگاه دوشنبه در سلسله نشستهای بصیرت که در مسجد اهل بیت (ع) قم برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در جلسه در خصوص علت استعفای علی مطهری از نمایندگی مجلس اظهار داشت: استعفای مطهری یک بازی بین او و برخی از بزرگان مجلس است.
حسینیان با بیان اینکه مطهری چند سوال از رئیس جمهور مطرح کرده است که پاسخ رئیس جمهور به نفع او است و می‌تواند اذهان را روشن کند افزود: ایشان طرح سوال از رئیس جمهور را چماقی بر سر دولت کرده است و مدام فریاد می‌زند که من سوال دارم اما هیئت رئیسه مجلس آن را مطرح نمی‌کند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اصل استعفای مطهری را توطئه خواند و عنوان کرد: ‌بدنبال آن هستیم تا با مذاکره با هیئت رئیسه مجلس سوالات ایشان از رئیس جمهور مطرح شود و احمدی ن‍ژاد نیز به او پاسخ دهد.

وی در ادامه به چگونگی تشکیل کمیته ۷ + ۸ اشاره کرد و اظهار داشت: در این گروه آقایان فدایی و ذاکانی به عنوان نمایندگان رهپویان انقلاب اسلامی و آقایان باهنر و متکی به عنوان نمایندگان جبهه پیروان خط امام و رهبری و آقایان قالیباف و لاریجانی نیز هر یک در این گروه نماینده‌ای دارند که از جبهه پایداری نیز دعوت کردند تا دو نماینده در این گروه داشته باشد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی وظیفه کمیته ۷ + ۸ را انتخاب نیروهای اصولگرا در سراسر کشور برای شرکت درانتخابات مجلس دانست و ادامه داد: جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک گروه ۷ نفره متشکل از آقایان ولایتی، تقوی، ابوترابی، حداد عادل، کعبی و حسینی بوشهری را نیز انتخاب کرده که در صورت بروز اختلاف در انتخاب افراد این مشکل در هیئت داوری بر طرف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ما در جبهه پایداری به آیت الله یزدی و مهدوی کنی نامه نوشتیم که شما در منشور خود اعلام کردید کسانی که در جریان فتنه سکوت کرده و بی‌تفاوت بودند جز اصولگرا‌ها نخواهند بود در حالی که افرادی همانند آقای باهنر در جریان فتنه سکوت کردند و موضعی نداشتند.

وی ابراز داشت: ما در خصوص حضور نماینده آقایان لاریجانی و قالیباف نیز سوال داریم که اگر این دو به عنوان فرد نماینده‌ای در این گروه دارند باید گفت که افرادی مثل آن‌ها در کشور فراوان وجود دارد و چرا نباید آن‌ها نماینده داشته باشند و اگر هم به علت مقام خود نماینده دارند باید پرسید که چرا مقام‌های مختلفی همانند رئیس جمهور و دیگران در این گروه نماینده ندارند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان کرد: از طرف دیگر این دو نفر در زمان فتنه پس از انتخابات دو پهلو عمل کردند و رفتار درستی نداشتند که معتقدیم نباید در گروه ۷ + ۸ حضور داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: پس از مذاکرات ما با گروه ۷+۸ و طرح چنین مباحثی به حرفهای ما اعتنا نکردند و دستور حمله به جبهه پایداری صادر شد که در طی این مدت دهها مقاله نیز بر علیه ما نوشته شد.