معاونت قرآن و عترت ارشاد از طرح ملی تلاوت حمایت می کند

طرح ملی تلاوت یکی از طرح‌های موفق در زمینه شناسایی و رشد استعدادهای تلاوت قرآن کریم است که از سال 1391 با حمایت معاونت قرآن و عترت ارشاد فعالیت خودر ا آغاز کرد.

این طرح پس از تغییر دولت با فراز و نشیب‌هایی مواجه شد تا اینکه حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد به لزوم حمایت از طرح ملی تلاوت اشاره کرد و در بودجه‌های معاونت مبلغی را برای حمایت از این طرح در نظر گرفت.

در سال‌های اخیر معاونت قرآن و عترت ارشاد با وجود اعتبارات محدود، مبلغی از بودجه خود را برای ارتقای فعالیت‌های طرح ملی تلاوت هزینه کرد تا خللی در روند اجرای آن ایجاد نشود.

اما با توجه به محدودیت‌های متفاوت برای توسعه طرح ملی تلاوت، متولیان برپایی آن همواره برای جذب بودجه بیشتر تلاش می‌کنند تا بتوانند نوجوانان را به فعالیت‌های قرآنی جذب کرده و آن‌ها را در زمینه‌ تلاوت کلام وحی تربیت کنند.

امسال نیز در کنار نام‌نویسی طرح ملی تلاوت، متولیان قصد برگزاری دومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت را دارد؛ بر همین اساس برای برپایی آن نیازمند بودجه‌ هستند که بخشی از آن توسط معاونت قرآن و عترت ارشاد تأمین می‌شود. 

به گفته مرتضی خدمتکار مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد امسال بودجه‌ای برای طرح ملی تلاوت تصویب کردیم که قسط اول آن را واریز کردیم و قرار است در هفته‌های آتی قسط دوم آن را نیز پرداخت کنیم. هم‌اکنون نام‌نویسی دور جدید طرح ملی تلاوت آغاز شده است و این طرح در استان‌های مجری برگزار می‌شود.