کولایی از وجود رانت و پول برای لیست امید اطلاع دارد

گروه سیاسی-سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اظهارات الهه کولایی مبنی بر اینکه برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند و هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود، گفت: از آنجا که کولایی از اصلاح طلبان است قطعا اطلاعاتی در این زمینه دارد و مطالبی می داند که به صراحت اعلام کرد افرادی در لیست قرار گرفتند مصداقهایی از رانت و هزینه های سنگین است.

وی افزود: چه از میان اصلاح طلبان و چه از بین اصولگرایان، اگر افرادی بخواهند با استفاده از پول و رانت و یا با هر ترفند، شگردی و برنامه ای وارد مجلس شوند، از وظیفه قانونی خود جا می مانند و نمی توانند به وظیفه اصلی خود عمل کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به فرمایشات و دغدغه های مقام معظم رهبری مبنی بر رقابت سالم و قانونی در تبلیغات انتخاباتی گفت: کاندیداها باید با رای سالم و پاک وارد مجلس شوند از اقدامات غیر قانونی بپرهیزند.

موسوی لارگانی گفت: نماینده ای که با رانت و پول خود و یا حامیانش وارد لیست انتخاباتی و سپس مجلس شود، قطعا آن نماینده در دوران نمایندگی به دنبال این است که پول های هزینه شده خود و حامیانش را جبران کند.

وی افزود: قطعا با حقوق و مزایایی که مجلس شورای اسلامی به نمایندگان پرداخت می کند، این عده نمی توانند هزینه های سنگین خود را جبران کنند و باید از راههای دیگر این پول ها جبران شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس مجلس اضافه کرد: چنین افراد و نمایندگانی به فکر مردم و رفع مشکلات مردم نیستند و قطعا در طرح ها و لوایح که در مجلس مطرح می شود، آنها شاید آن دقت نظری که باید داشته باشند، را ندارند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه هزینه های سنگین برای ورود به مجلس یک آفت است، تصریح کرد: طبق قانون اساسی قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین، وظیفه نمایندگان است و نمایندگان باید در مجلس به این وظایف خود عمل و از پرداختن به مسائل دیگر خودداری کنند.

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس وامدار فرد و کسی باشند و آن طور که باید و شاید نمی توانند در مجلس قانون وضع کنند و بر امور نظارت کنند.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نماینده ای خودش از نظر مالی دارای مشکل باشد نمی تواند با فساد اقتصادی که گریبانگیر برخی مسئولین شده، مبارزه کند و یا حرفی بزند چرا که می ترسد دست خود وی نیز رو شود.

موسوی لارگانی گفت: اینگونه نمایندگان نه فکری آزاد دارند تا قانون جامع و مفید تصویب کنند و نه حوصله کار کردن دارند.

خبرگزاری آنا وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در مصاحبه ای از الهه کولایی عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب منتشر کرد که شامل افشاگری های جدیدی از نحوه لیست بستن اصلاح طلبان با عنوان امید داشت.

وی گفت: برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند؛ هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود.

وی  «پول» و «رانت» را یکی از ابزارهای مهم برای ورود به سیاست و حضور در لیست‌های انتخاباتی دانست و گفت: پول و رانت و همچنین تلاش برای استفاده از سازوکارهای مؤثر در نتایج انتخابات؛ هیچ‌گاه از عرصه رقابت‌ها خارج نشده و نخواهد شد.

علیرضا تهرانی