به گزارش فارس به نقل از الشرق الاوسط، محمود جبرئیل از نقشه دو ماه گذشته سرهنگ قذافی برای بازگشت به قدرت و سوء استفاده از اختلافات پیش آمده میان انقلابیون پس از سرنگونی رژیمش سخن گفت.

وی در ادامه با اشاره به این‌که قذافی همچنان در لیبی است و تلاش می‌کند با سوء استفاده از اختلافاتی که میان انقلابیون لیبی پیش‌ می‌آید، دوباره خود را بر ملت لیبی تحمیل کند و قدرت را بدست گیرد، افزود: در صورتی‌که در این گزینه با شکست مواجه شود، وی تلاش می‌کند، دولتی در جنوب به نام " الطوارق " یا " الجنوب " یا " آفریقای بزرگ " تشکیل دهد.

رئیس کمیته اجرایی شورای انتقالی لیبی با اشاره به خوی و منش انتقامجویانه قذافی و این‌که هرکاری از دست وی برای گرفتن انتقام و بازگشت به قدرت برمی‌آید، گفت: من معتقدم، قذافی از طریق قبایل طوارق در شمال نیجر و جنوب لیبی و قبایل جنوب الجزایر و مالی تلاش می‌کند، دوباره قدرت را بدست گیرد و به نظر من هم اکنون در حال تدارک این امر است.

جبرئیل با اشاره به اینکه اطلاعات موثقی در اینباره در دست است، گفت که قذافی مدام در جنوب لیبی و شمال نیجر و جنوب الجزایر در تحرک است و ۱۰ تا ۱۵ هزار نیرو در اختیار دارد که با کمک آنها تلاش میکند، دولت مورد نظر خود را تاسیس کند.