به گزارش فارس، نادر قاضیپور نماینده مردم ارومیه و رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گروه خودروسازی سایپا در حاشیه جلسه علنی امروز (سهشنبه) مجلس طی یک نشست خبر از تابعیت دوگانه مدیران سایپا داد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گروه خودروسازی سایپا، از تابعیت دوگانه مدیرمسئول و برخی از مدیران ارشد شرکت سایپا خبر داد و گفت: به عنوان نماینده مردم نگران تکرار وضعیت خاوری هستم بنابراین از مسئولین محترم دادستانی می‌خواهم با اتخاذ تدابیر لازم پیشگیری‌‌های لازم را برای تکرار نشدن موضوع آقای خاوری انجام دهند.

وی افزود: رئیس هیئت مدیره و مدیر بازرسی گروه خودروسازی سایپا بازداشت و با وثیقه ۶ میلیارد تومانی آزاد شده است که یکی از آنها اخراج و دیگری اکنون در حال فعالیت است.

قاضی‌پور با بیان اینکه مدیرعامل سایپا باید نسبت به دارایی‌های خود در خارج از کشور به مردم اطلاع‌رسانی کند، گفت: مدیرعامل سایپا باید به مردم بگوید که اگر سپرده‌ای در خارج از کشور دارد، میزان آن چقدر بوده و در کدام کشورها و در کدام بانک‌ها و به نام چه کسی است.

* استخدام تعداد زیادی از اقوام درجه یک جریان انحرافی در سایپا

قاضی‌پور با بیان اینکه تعداد کثیری از اقوام درجه یک جریان انحرافی از جمله دختران و پسران آنها در پست‌های حساس مدیریتی گروه خودروسازی سایپا استخدام شده‌اند، گفت: به نظر می‌رسد مدیرعامل سایپا، گروه خودروسازی سایپا را ملک شخصی خود می‌داند که اینگونه برخورد می‌کند.

قاضی‌پور در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات بیشتری از تحقیق و تحفص از گروه خودروسازی سایپا گفت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس گزارش تحقیق و تفحص ابتدا باید در صحن علنی قرائت شود و ارائه اطلاعات و جزئیات تحقیق و تفحص قبل از قرائت در صحن علنی ممنوعیت قانونی دارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ابهامات هیئت تحقیق و تفحص از سایپا گفت: شائبه نحوه واگذاری سهام و گردش مالی سؤالات و ابهاماتی را برای ما به‌وجود آورده است که ما پیگیر هستیم و قطعا موضوعات را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این هیئت با حسن نیت کامل و با رعایت بی‌طرفی کامل به موضوع تحقیق و تفحص از نحوه خرید سهام و پرداخت آن رسیدگی خواهد کرد، گفت: انتظار داریم همانند مخابرات و بیشتر تحقیق و تفحص‌هایی که مجلس انجام داده، گروه سایپا نیز با حسن نیت و همکاری با ما رفتار کند.

* مجلس گردن " گردن‌کلفت‌ها " را می‌شکند

قاضی‌پور با بیان اینکه " مجلس هر گردن کلفت را که در برابر خواست مردم و قانون مقاومت کند، خواهد شکست "، از عدم همکاری گروه خودروسازی سایپا با هیئت تحقیق و تفحص مجلس به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سایپا اطلاعیه‌های هیئت تحقیق و تفحص مبنی بر دعوت از کارکنان این شرکت برای ارائه اطلاعات‌ به هیئت ‌‌را در محل فعالیت کارکنان نصب نکرده است.

* سایپا به مکاتبات هیئت تفحص پاسخ نمی‌دهد

وی با بیان اینکه گروه سایپا به مکاتبات هیئت تحقیق و تفحص پاسخگو نبوده است، تصریح کرد: متاسفانه شاهد سرپیچی کامل گروه خودروسازی سایپا از ارائه اطلاعات مالی به هیئت تحقیق و تفحص بودیم و در مقابل پاسخ‌های وارونه و خلاف قانون به درخواست‌های قانونی هیئت تحقیق و تفحص شنیده‌ایم که موجب تاثر و تاسف شده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه مدیران سایپا تصور می‌کنند که هیئت تحقیق و تفحص می‌خواهد از ملک شخصی شش دانگ آنها تحقیق و تفحص کند، گفت: بنده به عنوان رئیس هیئت تحقیق و تفحص از همه سهامداران، شاکیان و دیگر کسانی که درباره سایپا اطلاعات دارند، درخواست می‌کنم شکایات و درخواست‌های خود را به هیئت تحقیق و تفحص ارائه کنند.

قاضی‌پور با بیان اینکه هیئت تحقیق و تفحص هنوز به پاسخ سؤالات خود درباره ابهامات موجود در گروه خودروسازی سایپا نرسیده است، گفت که گزارش اولیه تحقیق و تفحص از سایپا هفته آینده در کمیسیون صنایع مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت که کارشناس و حسابرس رسمی دادگستری گزارشات هیئت تحقیق و تفحص را بررسی کرده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گروه خودروسازی سایپا ضمن درخواست مسئولان مربوط برای مقابله با تکرار وضعیت خاوری گفت: مردم مطمئن باشند اگر مسئولان مربوطه همکاری لازم را با هیئت تحقیق و تفحص انجام دهند، ما از آنها تقدیر خواهیم کرد و فعالیت مناسب آنها را نیز به مردم گزارش خواهیم کرد اما اگر خدای نکرده خلاف این باشد، قطعا ضمن گزارش از مردم درخواست اشد مجازات برای متخلفان را درخواست خواهیم کرد.