حضور چندین ایرانی در میان شهدا + تصاویر

رسانه‌های عراق از انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در داخل شهر سامراء خبر دادند که منجر به شهادت ۱۴ نفر و زخمی شدن ۲۲ تن گردید.

براساس این گزارش، خودرو بمبگذاری شده در پارکینگ امامین عسکریین(ع) منفجر شد که به فاصله حدود یک هزار متری از حرم امامین عسکریین(ع) قرار دارد و آسیبی به این دو مرقد مطهر نرسیده است.

به گفته مسئولان عتبه امامین عسکرین(ع) ، ابتدا یک خودرو بمب گذاری شده در پایانه مسافری مربوط به زائران در سامرا منفجر شد و زمانی که مردم به سمت محل انفجار رفتند ، بمب دیگر در بین مردم منفجر شد. بیشتر شهدا و زخمی ها ایرانی هستند.

پس از این انفجارهای تروریستی همچنین پنچ اتوبوس مربوط به زائران منفجر می شود اما مشخص نیست که این اتوبوس ها، پر یا خالی از مسافران بودند.

«خالد حسن» عضو شورای استانداری صلاح الدین گفته است که در میان کشته شدگان، چند زائر ایرانی نیز دیده می‌شود.

برخی منابع خبری از جمله العربی الجدید اعلام کرده‌اند که دو ایرانی نیز در بین کشته شدگان حضور دارد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس اطلاعات سازمان حج و زیارت، در میان شهدای حادثه تروریستی سامرا شماری از ایرانیان نیز حضور دارند.

وی افزود: هنوز آمار دقیقی از شهدا و مجروحان این حادثه در اختیار نداریم اما بدون شک در میان شهدا زائران ایرانی نیز حضور دارند.

رویترز گزارش داده است، چهار تن تاکنون در این انفجار کشته ‌شده‌اند. هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

در پی این انفجار پلیس شهر سامراء به سرعت اعلام وضعیت اضطراری کرده و قوانین منع آمد و شد برقرار شده است. اعلام وضعیت اضطراری پس از آن صورت گرفت که اطلاعاتی به نیروهای امنیتی داده شد مبنی بر اینکه تروریست‌های داعش خودروهای انفجاری دیگری نیز به سوی سامراء گسیل کرده‌اند.

کارشناسان امنیتی پیشتر گفته بودند که گروه تروریستی داعش برای انحراف در عملیات آزاد سازی موصل و کاهش فشار نظامی برای عناصرش در موصل به دنبال انجام عملیات تروریستی پراکنده و انفجار خودرو و عملیات انتحاری در شهرهای مختلف عراق است.