به گزارش خانه ملت، سعدالله نصیریقیداری با بیان اینکه آییننامه اجرایی بازنشستگی استادان پس از ۴۸ سال تدوین شد، افزود: از سال ۴۲ تا کنون هیچ آییننامهای در این رابطه تدوین نشده بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این مدت تحولات زیادی در حوزه علم و فناوری و تحصیلات تکمیلی در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: استادان ما در تولید علم و مقاله‌های علمی نقش موثر و قوی‌ دارند، در نتیجه باید بازنگری در بازنشستگی استادان صورت می‌گرفت.

این عضو هیئت رییسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس، گفت: این آیین‌نامه تا حدودی ایراد و اشکال‌هایی داشت که مقرر شد اعضای کمیسیون ایرادها را جمع‌آوری کند و در یک نشست جداگانه رای‌گیری و به وزیر علوم ابلاغ شود.

نصیری‌قیداری، با تاکید بر اینکه این اصلاحات به معنای اجرایی نشدن آیین‌نامه نیست، تصریح کرد: اصلاحیه‌های کمیسیون در صورت تصویب، پس از آنکه ۲ سال از اجرای آزمایشی این آیین‌نامه گذشت، لحاظ خواهد شد.

به گفته این عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم، تا پیش از این آیین‌نامه سن بازنشستگی تمامی افراد اعم از استادیار، دانشیار و استاد تمام، ۶۵ سالگی بود؛ اما در این بخشنامه سن بازنشستگی استادیار ۶۷ سال، دانشیار ۷۳ سال و استاد تمام ۷۹ سال در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: تمامی این افراد در صورت کسب امتیازهای لازم میتوانند بیش از سن بازنشستگی به تدریس ادامه دهند.