مسابقه آشپزی دستپخت به تهیه کنندگی شاهرخ امیرمعزی و کارگردانی وحید حسینی، اولین مسابقه بین المللی در رسانه ملی است که با هدف برگزاری رقابت آشپزی بین سرآشپزان حرفه ای انجام می شود.
در هر مسابقه سه نفر به عنوان داور حضور دارند که همگی فارغ التحصیل مدارس آشپزی بین المللی و اروپایی هستند. فرانسوا حسین، کامران سروش، الهه سلامی و معین معینی داوران مسابقه دستپخت را تشکیل می دهند.
در هر بخش از مسابقه ۹ نفر در مدت دو هفته با یکدیگر رقابت می کنند و نفر برنده در پایان انتخاب می شود. از امشب شانزدهم آبان، رقابت 9 نفره گروه دهم سرآشپزان آغاز خواهد شد و به مدت دوهفته برای انتخاب برترین سرآشپز و رفتن به مرحله فینال مسابقه جذابی را به انجام می رسانند.
رقابت گروه یازدهم هم از چهاردهم آذر شروع می شود و به این ترتیب تا پایان سال 17 گروه از سرآشپزان در برنامه دستپخت برای رسیدن به مرحله نهایی باهم رقابت خواهند کرد.
عوامل مسابقه دستپخت عبارتند از: شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده، سید وحید حسینی کارگردان، فرشید رسولی مدیر تصویربرداری، کیانوش خسروی نورپرداز، ناصر انتظاری مدیر صدابرداری، محمد حسن زاده تدوین، هومن اشکبوس طراح دکور و کینوش ایزدی طراح صحنه و لباس.
مسابقه آشپزی دستپخت کاری از گروه اجتماعی شبکه یک است که هر شب راس ساعت 20  به روی آنتن می رود