جابجایی زوار با 8 قطار چارتری مشهد به خرمشهر

غلامحسین فارسیان افزود: یک ریل باس برای جابجایی زائران از خرمشهر به نقطه صفر مرزی شلمچه اختصاص یافت، قرار بود این ریل باس از 15 آبان ماه در شلمچه مستقر شود که به دلایلی این موضوع به تأخیر افتاد.

 

وی گفت: برابر آخرین پیگیری‌ها قرار است از 20آبان ماه این ریل باس فعالیت خود را در مسیر خرمشهر به شلمچه به‌صورت رایگان و شبانه‌روزی آغاز کند اما در حال رایزنی برای استقرار این ریل باس از 18آبان ماه هستیم با توجه به اینکه موج جدید حضور زائران از 15آبان ماه پیش‌بینی‌شده امیدواریم که با استقرار زودهنگام آن موافقت شود.

 

معاون مدیرکل و مدیر پایانه راه‌آهن خرمشهر افزود: در اربعین سال94 بیش از 70هزار نفر از طریق ریل باس به‌صورت رایگان به پایانه مرزی شلمچه منتقل شدند، بر اساس پیش‌بینی‌ها درباره افزایش جمعیت زائران آمار تردد زائران از طریق ریل باس نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

 

وی گفت: امسال یک ایستگاه توقف برای ریل باس در نقطه صفر مرزی یعنی محل پایانه جدید مسافری شلمچه توسط منطقه آزاد اروند احداث شد که در صورت اعلام نیاز توسط ستاد اربعین این ریل باس زائران به نقطه صفر مرزی منتقل می‌کند.

 

فارسیان بابیان اینکه تعداد رام‌های قطار ورودی به خرمشهر بر اساس نیاز زائران متغیر است، افزود: 8 قطار چارتری مشهد به خرمشهر برای جابه‌جایی زائران اختصاص داده شد، تاریخ‌های حرکت این قطارها از مشهد نیز 15آبان، 21آبان، 22آبان، 30آبان، 1آذر و 2آذرماه اعلام‌شده است.