تروریستی که مدعی پیامبری است

 عبدالله المحسینی تروریست سعودی سه سال قبل به عنوان یک میانجی برای برقراری آشتی بین گروههای تروریستی درگیر بویژه دو گروه تروریستی داعش و النصره وارد سوریه شد. در آن زمان شدت درگیری‌ها بین گروههای تروریستی و شکاف و اختلافات بین آنها به اوج خود رسیده بود. نقش این تروریست، کاهش این تنش بود. وی با گذشت زمان به یکی از سرکرده‌های تراز اول گروههای تروریستی تبدیل شد و قبل از هر عملیات تروریستی علیه ارتش سوریه در شهرهای شمالی این کشور، او در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به معارضان مسلح ظاهر می‌شد.

محسینی را بیشتر بشناسیم

او عبدالله بن محمد بن سلیمان المحسینی مشهور به عبدالله المحسینی مبلغ سعودی و متولد شهرک القصیم عربستان است. وی اواخر ماه اکتبر سال 2013 میلادی وارد سوریه شد و فعالیتهای خود را به عنوان یک جنگجو و قاضی شرعی که بین گروههای تروریستی مختلف مثل داعش و النصره و احرار الشام حکم صادر می‌کرد، فعالیتهای خود را آغاز کرد. وی در ابتدا عاشق داعش بود و خود در این باره می‌گوید: من زمانی که داعش در عراق بود عاشق آن شدم. محسینی همچنین می‌گفت: مردم به داعش ظلم می‌کنند. اما زمانی که محسینی به سوریه آمد نظرش نسبت به داعش تغییر کرد. چند ماه بعد از ورود به سوریه عبدالله المحسینی علیه داعش موضع‌گیری کرد و تمایل خود را به عضویت در گروه تروریستی النصره نشان داد. سپس بعد از اشغال شهر ادلب از سوی این گروه تروریستی، فعالیتهای خود را به طور کامل به این شهر منتقل کرد. او به همراه جمعی از سرکرده‌های تروریست، گروه تروریستی جیش‌الفتح را تشکیل داد که متشکل از النصره  و احرارالشام و تعدادی از گروههای تروریستی مسلح است.

بعد از تاسیس گروه تروریستی جیش‌الفتح، عبدالله المحسینی به سمت قاضی‌القضات این گروه تروریستی منصوب شد و  از این به بعد موضع‌گیری‌های تند و اقدامات تروریستی او علیه ارتش سوریه آغاز شد. او در نبردهای ادلب، حماه، و حومه لاذقیه شرکت کرد. شاید بتوان گفت یکی از برجسته‌ترین مواضع این تروریست سعودی این باشد که گفت: دموکراسی نوعی کفر است و باید با آن مبارزه کرد.

یکی دیگر از موضع‌گیری‌های عجیب محسینی این است که بعد از وارد آمدن خسارتهای سنگین به گروههای تروریستی در شمال سوریه گفت: دلیل وجود جنگنده‌های روسیه در آسمان سوریه و حمله به به مواضع گروههایی که وی آنها را جهادی خواند، این است که مردم سوریه کافر هستند و به طور مداوم به ذات مقدس الهی دشنام می‌دهند.

این مواضع عجیب و غریب خشم مردم سوریه به طور کلی و تروریستهای هوادار محسینی را به طور خاص، در پی داشت و دلیل این خشم نیز این بود که او از عربستان به سوریه آمده بود و مردم سوریه را تکفیر می‌کرد و از هر حادثه‌ای برای بهبود وجه خود نزد مردم سوریه استفاده می‌کرد، اما هر بار تلاشهای او به در بسته می‌خورد و بعد از هر عملیات نظامی که وی اعلام می‌کرد، شکست نصیبش می‌شد.

جنجال برانگیز‌ترین مواضع المحسینی این است که وی در صفحه خود بر روی توییتر نوشت: در خواب دیدم که در کنار برخی از دوستان نشستم و در دستم قرآنی است که برای آنها تلاوت می‌کنم و یا به صورت ترتیل می‌خوانم و . هنگام خواندن، این آیه جدید نازل شد: "ولو ترى إذا قصفناهم ولم یکن لهم من دون الله من ولی ولا نصیر ذلک بأنهم سبوا الله ورسوله". ترجمه: وقتی می‌بینید که مردم سوریه بمباران می‌شوند و هیچ یار و یاوری ندارند، بدانید دلیل این است که آنها به خدا و پیامبرش دشنام می‌گویند.

با وجود اینکه وی سریعا این نوشته‌های خود را حذف کرد، اما این جنجال در شبکه‌های اجتماعی ادامه یافت و برخی گفتند که محسینی ادعای نبوت کرده و برخی نیز او را شبیه به مسلیمه کذاب دانستند.

محسینی از ابتدای ورود به سوریه شیوه جنگ رسانه‌ای را در پیش گرفت، اما با گذشت زمان بویژه بعد از نبردهای اخیر حلب شکست او ثابت شد، زیرا او تاکید کرده بود که محاصره محلات شرقی شهر حلب را درهم خواهد شکست، اما موفق نشد. او و گروه تروریستی‌اش همچنین در محورهای مختلف نبرد در حلب، ادلب، حماه، و لاذقیه، متحمل خسارت‌های سنگینی  شدند.