عدد وام پرداختی به جوانان گیلان اعلام شود

محمدعلی نجفی عصر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره جوانان و مباحث فرهنگی اظهار کرد: ایجاد اشتغال و سرگرمی موجب آرامش جوانان و خانواده های آنها می‌شود.

وی به تلاش دستگاه‌های اجرایی گیلان در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: اگر بر هر کاری تکیه کنیم می‌توانیم به جمع‌بندی مناسب برسیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری این استان در پایان سال 91 به 15.6 درصد رسیده بود، تصریح کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری گیلان در پایان سال 94 به 11 درصد رسیده است.

نجفی از نرخ بیکاری 9.3 درصدی در بهار سال جاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: پس از 14 سال نرخ بیکاری گیلان به کمتر از میانگین کشوری رسیده است.

وی به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان از نظر تعداد پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مقام دوم را کسب کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سال جاری 66 درصد از تسهیلات ستاد رفع موانع تولید در استان جذب شده است، خاطرنشان کرد: از تسهیلات بنیاد مستضعفان برای ایجاد اشتغال در گیلان استفاده کردیم و جزو استان‌های برتر هستیم.

نجفی به نامه‌نگاری برخی از افراد به استاندار اشاره کرد و یادآور شد: اگر به جای نامه‌نگاری طرح معرفی کنند از خواندن طرح‌های آنها لذت می‌برم.

وی با بیان اینکه رتبه گیلان در بی‌سوادی نهم بود، اظهار کرد: اکنون رتبه گیلان در بی‌سوادی به دوم ارتقا پیدا کرده است.

استاندار گیلان به همراهی مدیران در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی مبتکر طرح گیلان‌مطهر در استان است.

وی با اشاره به اینکه برخی نمی‌خواهند فضای همدلی و آرام در گیلان شکل بگیرد، ادامه داد: ما می‌خواهیم فضای آرامی در استان شکل بگیرد.

نجفی بر باز پرداخت تسهیلات به واحدهای مختلف در گیلان شد و تصریح کرد: از شعارگرایی باید خارج شویم و سرمایه‌گذاری باید منجر به اشتغالزایی شود.

وی متذکر شد: حضور جوانان به عنوان مشاور در جلسه‌ها نباید برای نمایش باشد و این قشر از جامعه تماشاگر باشند بلکه باید برنامه ارائه کنند.

به گفته استاندار گیلان، تجمع نیروها در اداره‌ها فایده ای ندارد و تنها درآمدهای نفتی در این عرصه هزینه می‌شود بلکه جوانان باید وارد عرصه شوند.

وی به عقب ماندگی پرداخت وام ازدواج جوانان در استان اشاره کرد و گفت: بانک ها پرداخت وام به جوانان در گیلان را اعلام کنند.

نجفی با بیان اینکه برنامه روستای بدون بیکار در 52 روستای گیلان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: انگیزه‌های گردشگری در روستاها وجود دارد و باید به این امر توجه شود.