اظهارات کولایی با نقش پول های کثیف در انتخابات بی ارتباط نیست

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به اظهارات الهه کولایی مبنی بر اینکه برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند و هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود، گفت: این اظهارات نشان می دهد که پول های کثیفی که وزیر کشور در مورد آن در انتخابات حرف می زد، در جاهایی اتفاق افتاده و ثروت در انتخابات در برخی مراکز نقش داشته است.

وی افزود: اینکه در بستن لیست امید در انتخابات مجلس چه کسانی دست اندرکار بوده و چه مراکزی اقتصادی از آنها پشتیبانی مالی می کردند و چگونه این لیست تعین شده، مباحثی مطرح است که الهه کولایی تنها بخشی از آنرا ارائه کرده و مسائل مهمتر و سنگین تر آن هنوز بیان نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: به دلیل همین نفوذ پول و رانت در تعیین لیست امید بوده که افرادی با کمترین شایستگی و صلاحیت، سابقه اجرایی، مدیریتی و کاری در لیست قرار گرفتند.

کریمی قدوسی گفت: لیست انتخابات در تهران باید سرآمد لیست یک جریان در کل کشور باشد و قوی ترین نیرو باید در این لیست قرار گیرند اما وقتی در لیست امید تهران افرادی قرار گرفتند که هیچ سابقه کاری نداشتند و چهره شناخته شده ای نبودند و اصلا کسی آنها را نمی شناخت، مشخص شد که اصلاح طلبان چهره ای برای مطرح کردن نداشتند.

وی با اشاره به نقش کارگزاران و هاشمی رفسنجانی و همچنین صفدر حسینی در بسته شدن لیست امید در تهران گفت: وجود رانت در تعیین این لیست بسیار زیاد بوده و رانت اقتصادی سنگینی از این لست حمایت  می کرد و به مراکز ثروت متصل بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فیش های حقوقی نجومی هم از همین جریان سربرآورد، اضافه کرد: حضور کاظم جلالی و بهروز نعمتی در لیست امید تهران هم با رانت برخی از مسئولین دولتی بود.

کریمی قدوسی اضافه کرد: قدرت و ثروت 2 بال فتنه 88 بودند که نقش خود را در انتخابات هم ایفا کردند.

وی گفت: برخی از افرادی که با رانت و ثروت به مجلس راه یافتند سرنوشتی چون نمایندگان مجلس ششم خواهند داشت و سرانجام در دامان انگلیس و آمریکا پناهنده خواهند شد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی از این افراد تا پایان مجلس دهم دچار بحران و مشکل خواهند شد.

کریمی قدوسی گفت: لیستی که با پول بسته شود، در خدمت مردم نخواهد بود و این افراد از ارزشها و اصول نظام عبور خواهند کرد.

وی پیشنهاد کرد تا طرح یا لایحه سیاست های کلی انتخابات تهیه و به مجلس ارائه شود تا روزنه های نفوذ و رخنه بسته شود.

خبرگزاری آنا وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در مصاحبه ای از الهه کولایی عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب منتشر کرد که شامل افشاگری های جدیدی از نحوه لیست بستن اصلاح طلبان با عنوان امید داشت.

وی گفت: برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند؛ هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود.

وی  «پول» و «رانت» را یکی از ابزارهای مهم برای ورود به سیاست و حضور در لیست‌های انتخاباتی دانست و گفت: پول و رانت و همچنین تلاش برای استفاده از سازوکارهای مؤثر در نتایج انتخابات؛ هیچ‌گاه از عرصه رقابت‌ها خارج نشده و نخواهد شد.

 

علیرضا تهرانی