مسجد ۸۰۰ هزار یورویی در آلمان

پس از ماه‌ها بررسی و با وجود مخالفت احزاب سیاسی در شهر مونهایم، شورای این شهر تصمیم گرفت تا با در اختیار قرار دادن مبلغ 845 هزار یورو از ساخت مسجدی در این شهر حمایت کند.

پیش از این احزاب سوسیال دموکرات، دموکرات مسیحی، سبزها و حزب لیبرال دموکرات علیه این اقدام اعتراض کرده بودند. برای این تصمیم حدود 900 نفر از اهالی این منطقه در کنار مسئولان شهر و سیاسیون آن دور هم جمع شدند و حزب حاکم یعنی پِتو Peto با حداکثر آرا برای اختصاص این بودجه جهت ساخت مسجد موافقت کرد.

شهر مونهایم بین دو شهر دووسلدورف و کلن قرار گرفته است. شهردار این شهر،  سیمرمن Zimmermann تأکید کرد که این اقدام در جهت همبستگی و همزیستی بهتر اقلیت‌های دینی صورت گرفته است.

وی در صحبتی گفت: ما با این کار قصد داریم تا این اقلیت‌ها را از درون و حیاط خلوت خود بیرون کشیم و میان آنها و جامعه ارتباط برقرار کنیم.

سیمرمن افزود: در پی این اقدام بیش از 300 ایمیل با مضامین تهدیدآمیز و قهر و خشونت و نیز گلایه دریافت کرده است. با این حال در تجمع 900 نفری که انجام شد، حدود 80 درصد از حاضرین از این کار حمایت کردند.

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، حزب پتو از سال 2009 با حمایت دانشجویان و دانش آموزان تشکیل شد و در آخرین انتخابات این شهر حدود 65 درصد از آرا را به خود اختصاص داده است.