مجلس برای مقابله با  کودک فروشی چه تدابیری اندیشیده است؟
سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد خرید و فروش نوزادان قبل از تولد هستیم که ادامه این روند فاجعه جبران ناپذیری را در بحث امنیت کشور و افزایش آسیب‌های اجتماعی به بار خواهد آورد.
 
وی با بیان اینکه در ارتباط با کودک فروشی قانونی وجود ندارد، تصریح کرد: کودک فروشی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی، در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است که در همین راستا با دستگاه‌های قضایی درباره این موضوع که آیا خلاء قانونی در بحث کودک فروشی وجود دارد یا خیر وارد مذاکره شده‌ایم.
 
خدادادی در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با معضل کودک فروشی از نظر قضات خلاء قانونی وجود دارد یا خیر، افزود: قضات بر این باورند که خلاء قانونی وجود ندارد اما در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید برای این موضوع مجازاتی که بازدارنده باشد، در نظر گرفته شود.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه موضوع کودک فروشی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در کمیسیون در حال بررسی است، گفت: مطمئناً در صورت وجود خلاء قانونی، طرحی را برای بازدارندگی این معضل به تصویب می‌رسانیم.