ظریف به رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی چه گفت؟

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) در نشستی با حضور رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در لبنان شرکت کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه برایم موجب افتخار است که یکبار دیگر با نمایندگان مقاومت فلسطینی و لبنانی دیدار کنم، اظهار داشت:باید در نظر داشته باشیم که موضوع فلسطین همچنان مساله اصلی جهان اسلام است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: فلسطین محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست توسط مسئولان جمهوری اسلامی ایران با جدیت دنبال می‌شود. 

ظریف با بیان اینکه امروز دو خطر عمده منطقه ما و جهان را تهدید می‌کند، عنوان کرد: مهم‌ترین خطر برای منطقه ما و جهان بشریت خطر رژیم صهیونیستی و این پدیده استعماری منشاء همه تهدیدات علیه صلح، امنیت و حقوق بشر است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن حداقل 200 کلاهک هسته‌ای مهم‌ترین خطر برای نظام بین‌المللی است. این رژیم با اعمال سیاست‌های تجاوزکارانه و با نقض تمام مقررات بین‌المللی خطر‌ناک‌ترین دشمن حقوق بشر است.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در شرارت در جهان هیچ رقیبی ندارد،‌ تصریح کرد: بزرگ‌ترین عامل تاسف بار این است عده‌ای در جهان اسلام تلاش می‌کنند این خطر را کمرنگ کنند و خطرات کاذب را جایگزین آن کنند.

ظریف خاطرنشان کرد: اطمینان داشته باشید دولت و ملت ایران خطری مهم‌تر از اسرائیل نمی‌شناسد. 

وی خطر دوم جهان را خطر تروریسم تکفیری دانست و گفت: تروریسم در‌ منطقه ما آتش و خون به پا کرده است. جالب اینجاست که تروریست‌های تکفیری هیچ خطر و تهدیدی علیه رژیم اسرائیل نداشتند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: اینها به دروغ و به غلط در حال تخریب چهره نورانی اسلام در جهان هستند. 

ظریف تصریح کرد: این دو خطر، دو خطر به هم پیوسته‌اند و ما به‌عنوان طرفداران مقاومت در مقابل خطر صهیونیسم و تروریسم ناگزیر به وحدت برای مقابله با این تهدیدات هستیم. 

وی ادامه داد: اعتقاد راسخ داریم فاجعه انسانی در یمن و سوریه باید با آتش بس فوری و رساندن کمک‌های بشردوستانه به همه مردم سوریه و یمن و رسیدن به راه‌حل سیاسی پایان یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل سوریه و یمن راه‌حلی جز راه‌کار سیاسی ندارد. تنها راه گفت‌وگو میان مردم سوریه و یمن و رسیدن آنها به تفاهم است. وظیفه دولت‌ها و کشورهای خارجی کمک به این راه‌حل است نه دامن زدن به تنش‌ها.