کمپین جدید تبلیغاتی علیه توافق هسته‌ای ایران

نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات کنگره روز گذشته (دوشنبه) ساعات پایانی باقیمانده تا شروع انتخابات سراسری آمریکا را با جدال بر سر توافق هسته‌ای ایران با رقبای دموکرات خود پشت سر گذاشتند. در حالیکه نامزدهای دموکرات کنگره اغلب در قبال توافق هسته‌ای ایران سکوت کرده‌اند، رقبای جمهوری‌خواه آنها روز گذشته در آخرین تلاش انتخاباتی خود با پخش مجموعه جدیدی از آگهی‌های تلویزیونی، توافق هسته‌ای دولت باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – با ایران و حمایت رقبای دموکرات خود از این توافق را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. 

 

کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه نیز روز گذشته کمپین تبلیغاتی جدیدی را برای حمایت از نامزدهای نمایندگی این حزب در مجلس سنا و مجلس نمایندگان راه‌اندازی کرد. در این کمپین جدید بیش از 100 آگهی تلویزیونی در انتقاد از حمایت دموکرات‌ها از توافق هسته‌ای ایران پخش شد؛ در حالیکه تعداد آگهی‌های تلویزیونی حزب دموکرات در حمایت از توافق هسته‌ای ایران از عدد 3 فراتر نرفت که دو مورد از آنها نیز با حمایت مالی مستقیم لابی "جی استریت" تهیه شده بود. 

 

با این حال، درباره اینکه آخرین تلاش‌‌های تبلیغاتی حزب جمهوری‌خواه علیه توافق هسته‌ای ایران بتواند به پیروزی نامزدهای این حزب در انتخابات کنگره کمک کند، تردیدهای زیادی وجود دارد. در حال حاضر، در برخی ایالت‌ها همچنان نامزدهای دموکرات پیشتاز رقابت‌ها هستند و در برخی دیگر نیز رقابت میان آنها و رقبای جمهوری‌خواهشان به شدت نزدیک است. البته طبق گزارشها، در برخی ایالت‌هایی که دموکرات‌ها همواره در آنها پیروزی‌های آسانی به دست می‌آوردند، جایگاه آنها اکنون برای حفظ کرسی‌های کنگره به خطر افتاده است.

 

لابی لیبرال "جی استریت" امیدوار است با وجود توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران، نامزدهای دموکرات بتوانند دستکم در ایالت‌هایی که در دروه قبل پیروز شدند، پیروزی خود را تکرار کنند.