ایران آمریکا را در آستانه روز انتخابات تهدید کرد

در این گزارش آمده است: «ایران آمریکا را در آستانه انتخابات تهدید می نماید و در عین حال "جان کری" به دنبال بهبود روابط تجاری با جمهوری اسلامی است.

 

مقامات ایرانی تهدیدهای خود علیه آمریکا و حملات لفظی خود را تا آنجا پیش برده اند که یک فرمانده نظامی ایران مدعی شده است که سپاه پاسداران ایران، اکنون در حال اعزام جنگجویان ویژه خود به آمریکا است.»

 

اشاره این رسانه آمریکایی به اظهارات دوهفته پیش سردار آبنوش است که در آن هیچ گونه اشاره ای به اینکه "ایران اکنون در حال اعزام جنگجویان نخبه خود به آمریکا است" نشده است.

 

این رسانه آمریکایی در ادامه می نویسد: «آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران نیز هفته گذشته با تمسخر سیستم سیاسی آمریکا عنوان کرد که اظهارات دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، برای نابودی آبروی ایالات متحده کافی است.

 

هر سه مناظره انتخاباتی آمریکا در تلویزیون ایران به صورت زنده پخش شد تا به ایرانیان نشان دهد که اظهارات این دو نامزد آمریکایی تا چه حد "احمقانه" است و سیستم سیاسی آمریکا تا چه اندازه "فاسد و وقیح" است.»

 

اعتراض این رسانه آمریکایی به پخش زنده مناظرات انتخاباتی آمریکا از تلویزیون ایران در حالی است که رسانه‌های داخلی آمریکا و همچنین رسانه های بین المللی نیز این مناظرات را «چندش آور»، «فاجعه‌بار»، «افتضاح تاریخی»، «زشت ترین در تاریخ انتخابات آمریکا»، «مبتذل» و صحنه‌ای سرشار از «توهین و اهانت» توصیف کرده‌اند.

 

وال استریت ژورنال (WSJ) پس از مناظره ترامپ و کلینتون نوشت: «در این مناظره دو تن از نامحبوب‌ترین نامزدهای انتخابات در تاریخ مدرن به جان هم افتادند تا نقاط ضعف یکدیگر را به رخ بکشند؛ از توهین‌های جنسی و دفاع از تجاوز جنسی گرفته تا متهم کردن یکدیگر به فریبکاری و دروغگویی.» نشریه آمریکایی "آتلانتیک" نیز این مناظرات را «مناظراتی فاجعه بار» توصیف کرده و نشریه "پولیتیکو" آن را "زشت ترین مناظرات در تاریخ آمریکا" توصیف کرده و نوشت: «این مناظرات تقریبا سخنرانی‌های بی‌وقفه‌ای پر از کلمات زننده و سراسر رذالت بوده است.»

 

در ادامه این گزارش آمده است: «ژنرال سلامی از فرماندهان سپاه قدس نیز در سخنرانی خود در راهپیمایی روز 13 آبان در ایران اعلام کرد در صورتی که آمریکایی ها به تعهدات خود بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک عمل نکنند، ما برجام را به موزه تاریخ خواهیم فرستاد. او همچنین به "بحران" در آمریکا اشاره کرده و عنوان کرد این کشور دیگر قدرت برتر جهانی نیست.

 

ژنرال سالار آبنوش نیز عنوان کرده است که سپاه پاسداران در حال اعزام جنگجویان نخبه خود به آمریکا است.»

 

سردار آبنوش، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا در مراسم یادواره شهدای گردان‌های 152 امام حسین(ع) شهرستان نهاوند با اشاره به صدور تفکر انقلابی در تمامی جهان، اظهار داشت: «همه دنیا یقین بدانند سپاه پاسداران به زودی در آمریکا و اروپا هم شکل می‌گیرد.»

 

وسترن ژورنالیسم در انتها ضمن انتقاد از سیاست های دولت آمریکا در قبال ایران می نویسد: «اما پاسخ دولت دموکرات فعلی آمریکا به تهدیدهای جدید ایران چه بوده است؟ "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال بهبود تجارت با جمهوری اسلامی بوده و در یکی از سخنرانی های اخیر خود عنوان کرده است که بانک ها اکنون از امنیت لازم برای تجارت با ایران برخوردار هستند.

 

این در حالی است که یکی از مقامات آمریکایی به شرط فاش نشدن نامش در مصاحبه با نشریه ویکلی استاندارد (Weekly Standard) با اشاره به اظهارات کری عنوان کرده است: "کری نمی تواند یک جهان جدید به وجود بیاورد که در آن، ایران جای امنی برای تجارت کردن است. شاید هم بتواند این کار را بکند اما نخواهد توانست دیگران را قانع کند که با او در آن جهان زندگی کنند."»