روایت ظریف از اطمینانی که به سعد حریری داد

محمدجواد ظریف بعداز دیدار با "سعد حریری" نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید لبنان در جمع خبرنگاران گفت: دیدار بسیار خوبی داشتیم و ضمن تبریک به وی و مردم لبنان برای پیروزی عقل و منطق به ایشان اطمینان دادم که جمهوری اسلامی خواهان همکاری با همه گروه ها و با دولت کنونی و آینده لبنان است.

ظریف خاطرنشان کرد: خطرهائی که ما را تهدید می کند، خطر رژیم صهیونیستی و خطر افراط است.

وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم با همه مردم و گروه های لبنانی برای مواجهه با این خطرها همکاری کنیم.

این دیدار روز سه شنبه در«بیت الوسط » در مرکز بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.

دو طرف در این دیدار « محمد فتحعلی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان حضور داشت، درباره تحولات منطقه و لبنان و روابط و همکاری های ایران و لبنان در مرحله جدید بعداز انتخاب رئیس جمهوری جدید و تشکیل دولت جدید لبنان تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همینطور در مورد شرایط منطقه و ضرورت نزدیک شدن دیدگاه های بازیگران منطقه ای در مورد راه حل سیاسی در منطقه صحبت کردیم.

ظریف خاطرنشان کرد: برای جناب آقای حریری و مردم لبنان در تشکیل دولت بر اساس اجماع ملی همانطور که توفیقش را در انتخاب رئیس جمهوری شاهد بودیم، آرزوی موفقیت دارم و جمهوری اسلامی همواره در کنار همه مردم لبنان از این روند حمایت خواهد کرد.

ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری جدید لبنان بعداز رایزنی با نمایندگان پارلمان لبنان، سعد حریری رئیس حزب جریان المستقبل را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی و او را مامور تشکیل دولت جدید لبنان کرد.