به گزارش آینده، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه اعلام كرد مسكو تا هنگامی كه در جریان توضیحات طرح ترور ادعایی سفیر سعودی در واشینگتن قرار نگیرد، درباره آن اظهارنظر نخواهد كرد.

سرگئی لاوروف به خبرگزاری اینترفکس گفت: «کارشناسان برای توضیح این وضعیت خواهند آمد، آنها یا اعزام شده‌اند یا عنقریب اعزام خواهند شد. ما هنوز توضیحات آنها را نشنیده‌ام و پیش از شنیدن توضیحات ما هیچ چیز دیگری نخواهیم گفت.»

پیش از این ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفته بود، هیاتی برای ارائه جزییات «توطئه ترور» سفیر عربستان سعودی از سوی ایران، به روسیه رفته است. هیات‌های آمریکایی همچنین به ترکیه و چین نیز رفته‌اند تا این پرونده را با مقام‌های آن کشورها در میان بگذارند. با این حال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید که کارشناسان «هنوز با کسی ملاقات نکرده‌اند.»

ایالات متحده، ایران را متهم کرده که منصور ارباب سیار(آمریکایی ایرانی تبار) و غلام شکوری(منتسب به سپاه قدس) قصد داشته‌اند از طریق به خدمت گرفتن قاچاقچیان مکزیکی، عادل الجبیر سفیر عربستان در واشینگتن را ترور کنند. در حالی که مقام‌های بلندپایه ایرانی، ادعای مطرح شده علیه ایران را رد کرده‌اند، مقام‌های آمریکایی و از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور، تاکید دارند که مدارک قانع‌کننده‌ای علیه ایران در دست دارند.

به گفته این سناتور آمریكایی، ایالات متحده باید بدون توسل به جنگ به دنبال افزایش تحریمهای ایران باشد. اتهام طرحریزی ترور سفیر عربستان، از سوی برخی از مقامهای سیاسی و امنیتی سابق و كنونی آمریكا و نیز شماری از تحلیلگران با تردیدهایی مواجه شده است و مقامهای ایرانی نیز عمدتاً با بیان دوباره این تردیدها اتهامات آمریكا را رد میكنند.