معرفی مقصران حادثه سیلاب به دادگاه تخلفات اداری

جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران خرم آباد به دلیل حادثه سیلاب دیشب و  غرق شدن 2 دانشجوی شهرستانی که منجر به فوت یکی از آنها و به کما رفتن دیگری شد در استانداری لرستان برگزار شد.

 

هوشنگ بازوند در این جلسه گفت:وضعیت کانال های آب خرم آباد مشکلی است که باید پیش تر شهرداری خرم آباد برایش چاره ای می اندیشید.

اظهارات شهردار خرم آباد هم در این جلسه واکنش استاندار و معاون عمرانی استاندار را به دنبال داشت.

عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد گفت:این حادثه یک سهل انگاری شخصی بوده است و به شهرداری مربوط نمی شود.

 

وی افزود:خیابان شورا بیش از 20 متر پل دارد و ضرورتی نداشته دانشجویان از آن محل بروند.

 

استاندار لرستان هم اظهار داشت: توقع من این بود که شهردار امروز بگوید حادثه بررسی شود و اگر مقصر هستم فردا صبح استعفا می دهم.

 

بازوند افزود :نتایج بررسی های کمیته تشکیل شده در مورد سیلاب و حادثه دانشجویان تا امروز ساعت 14 بعدازظهر با حضور رسانه ها اعلام می شود.

 

اصلانی معاون عمرانی استاندار نیز با بیان اینکه هر مسئولی باید شهامت پذیرفتن کوتاهی های خود را داشته باشد گفت:مسئول باید پس از قصور خود رسما عذرخواهی کند نه اینکه از مسئولیت شانه خالی کند ، اگر من جای شهردار بودم همین امشب استعفا میدادم.

 

وی افزود:آبگرفتی مربوط به عدم اعمال مدیریت شهری است و ما این موضوع را با نامه نگاری با شهردار پیگیری کردیم اما در این یکسال واکنشی ندیدیم.

 

آرایایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز گفت: در جلساتی که روزهای اخیر با فرمانداری خرم آباد برگزار شد نقاط ضعف مدیریتی را گوشزد و وقوع سیلاب در روزهای آتی را اعلام کرده بودیم اما زیرساخت ها در خرم آباد به ویژه در مرکز شهر دچار مشکل اساسی است.

 

در جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان مصوب شد که تیم کارشناسی حادثه دانشجویان را بررسی کنند و اگر سهل انگاری ناشی از ضعف عملکرد شهرداری باشد مسئولان به دادگاه تخلفات اداری معرفی شوند.

 

با این حال تا زمان مشخص شدن مقصران اصلی این حادثه مسئولان استانی قرار است یکدیگر را نشانه بروند تا افکار عمومی را به نفع خود مصادره کنند اما آنچه که  واضح است مشکل بزرگ دفع آب های سطحی است که در سیلاب های سالهای اخیر مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.

علاوه بر این ها دیشب زیرگذرهای خرم آباد هم به دریاچه هایی تبدیل شده بود که خودروهای عبوری را گرفتار و معلق کرده بود.

بی تدبیری در اجرای پروژه های این چنینی و جانمایی و چاره اندیشی های غلط چه در سال های گذشته و چه امسال همچنان در این استان ادامه دارد.

 

با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش های سنگین در اواخر آذر ماه در استان لرستان وقوع حوادث مشابه دور از انتظار نیست.