خط آهن جمهوری آذربایجان در آستارا به بهره‌برداری می‌رسد

محسن پورسیدآقایی عصر امروز در جریان بازدید از راه آهن آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان اظهار کرد: امروز شاهد تکمیل پلی هستیم که کلنگ‌زنی آن اوایل در سال جاری با حضور مقام‌های بلندپایه دو کشور انجام شده بود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز پل مذکور تقریباً کامل شده است، افزود: خط آهن جمهوری آذربایجان تا این پل رسیده و روند اجرایی ساخت راه آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه براساس توافقات انجام شده بین دو کشور راه آهن آستارا‌ ـ آستارا باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: برای بهره‌برداری از پروژه مذکور کالا پس از بارگیری در خاک جمهوری آذربایجان به واسطه راه‌آهن در آستارای جمهوری اسلامی ایران تخلیه می‌شوند.  

وی به ترکیب راه‌آهن و جاده برای بهره‌برداری از راه آهن آستارا ـ آستارا اشاره کرد و افزود: کالا پس از تخلیه در آستارای جمهوری اسلامی ایران از طریق جاده به سمت دریای سیاه و مسکو دوباره بارگیری می‌شوند.

به گزارش فارس، «محسن پورسید آقایی» مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راس هیأت همراهی از مقامات بلند جمهوری اسلامی ایران و «جاوید قربانف» مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان امروز از روند اجرایی پل ریلی آستارا‌ ـ آستارا، پایانه بار راه‌آهن و خط آهن جمهوری آذربایجان از نزدیک بازدید میدانی کردند.