ساخت‌وسازهای بدون طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی خرم‌آباد را آسیب‌پذیر کرد

محمد حسین‌پور عصر امروز در نخستین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست که در سالن جلسات تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تسلیت به خاطر فوت دانشجوی ایلامی براثر سیل اظهار داشت: از اینکه شهر خرم‌آباد به صورت دره‌ای و خطی شکل‌ گرفته و دامنه آن شیب تندی دارد، نباید غافل شویم و همچنین خیلی از کارهایی که انجام می‌شود بدون مطالعه است و باید درس بگیریم، ما میراث‌دار مشکلات هستیم.

وی افزود: شهر خرم‌آباد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و واگذاری‌های زمینی‌هایی که بدون طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی انجام می‌گیرد، به مشکل برخورده است.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: البته بارندگی شب گذشته در 40 سال گذشته بی‌مانند بوده است و در این راستا نیز در شورای شهر چهارم به شهردار تأکید کردیم که طرح دفع آب‌های سطحی را تدوین کند، اما کار به‌کندی پیش‌ می‌رود.

وی تصریح کرد: زیرگذرهای خرم‌آباد با وجود عمر کوتاه خود چرا باید آبگیر شوند؛ این نشان از این دارد که کار مطالعاتی درستی انجام نشده است.

حسین‌پور با اشاره به اینکه توان شهرداری به دلیل کمبود تجهیزات و مشکلات مالی کم است، عنوان کرد: شهرداری را موظف کرده‌ایم که با شناسایی نقاط مشکل‌دار را تا هفته آینده شناسایی کنند و راهکار دهند و حتی اگر توان مالی نداشتیم کمک می‌گیریم تا این مشکل حل شود.

وی با اشار به اینکه یکی از عوامل فرسایش خاک عدم رعایت ما است، گفت: دیگر نصیحت جواب نمی‌دهد و زمان آموزش است، اکنون زمانی نیست که منابع را از بین ببریم؛ در تمام دنیا اصل را بر بازیافت گذاشته‌اند چراکه با بازیافت 30 درصد هزینه تولید داریم و 70 درصد صرفه‌جویی می‌شود که همان توسعه پایدار است.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه کره زمین در حال گرم شدن است، تصریح کرد: در استان‌های دیگر از زباله گاز و برق تولید می‌کنند و ما نیز باید به این نقطه برسیم، همه باهم باید برای آبادانی تلاش کنیم.

وی افزود: اعتقاد عجیبی به "ان جی او"ها و قدرت آنها دارم شورای شهر هم به‌نوعی یک ان جی او است.

حسین‌پور  بیان کرد: خیانتی بالاتر از این نیست که سرمایه آیندگان را از بین ببریم و به محیط زیست بی‌اهمیت باشیم.