افزودن ماده خطرناک بلانکیت توسط برخی خبازی‌ها به نان در کرمانشاه

حسین زهتابان بعد از ظهر امروز در دومین کمیته شورای عالی بیماران خاص که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یک خیر کرمانشاهی 7 هزار متر زمین را برای بیماران خاص و صعب‌العلاج اهداء کرده است و 2 هزار متر آن برای ساخت مرکز درمانی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل انجمن بیماران سرطانی استان کرمانشاه کاربرد اصلی این مرکز را برای درمان بیماران سرطانی و خاص شهرهای دیگر عنوان کرد و گفت: ساخت این مرکز مشکل اسکان این افراد را که برای مداوا به کرمانشاه می‌آیند، حل می‌کند و در نخستین گام باید برای سنددار شدن آن اقدام شود.

وی ماهیت اصلی این مرکز را خدماتی رفاهی بیان کرد و متذکر شد: دستگاه رادیوتراپی خراب شده است و نیاز به خرید دستگاه جدید داریم، چراکه در زمان استفاده از پرتودرمانی مشکل برای اعضای سالم ایجاد می‌شود.

مدیرعامل انجمن بیماران سرطانی استان کرمانشاه از اضافه شدن یک ماده خطرناک به نام بلانکیت در نان توسط برخی خبازی‌ها به‌شدت انتقاد کرد و یادآور شد: نامه‌ای در این خصوص به تمام مراجع و مسؤولان مربوطه ارسال شده است که تاکنون هیچ واکنشی در خصوص اضافه شدن این ماده که همچون سم است، دریافت نکرده‌ایم.

وی خواستار راه‌اندازی سامانه ساماندهی بیماران خاص و صعب‌العلاج شد و از وجود 37 هزار و 500 بیمار در این حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: 17 هزار نفر بیمار دیابتی در استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند.