به گزارش ايسنا، اين ماده در واقع عملکرد پروتئيني را که در ۳۰ درصد سرطانها نقش دارد، متوقف کرده و قادر است سيستم ايمنى بدن را براى هدف قرار دادن و نابود ساختن سلولهاى سرطانى تحريک کند.

به گزارش سایت اینترنتی نچرال نیوز، این ماده یک آنزیم کلیدی در میوه آناناس است که بروملاین نام دارد و می‌تواند به اندازه داروها در کاهش التهاب موثر باشد. این آنزیم تورم را کاهش می‌دهد و به درمان گلودرد، آرتریت و نقرس کمک می‌کند. آنزیم بروملاین هم‌چنین سرعت هضم پروتئین‌ها را افزایش می‌دهد.

این مطالعه تاثیر فوق‌العاده بروملاین را در پیشگیری و حتی درمان سرطان نشان داده است. این آنزیم از بروز سرطان جلوگیری کرده و همچنین تومورهای سرطانی را تحلیل می‌برد. این خاصیت آناناس به ویژه در مورد سرطان سینه، ریه، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسیده است. بعلاوه آناناس حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی و آب است.

علاوه بر این‌ها، تاثیر آناناس در مورد افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن از مدت‌ها پیش شناخته شده است و پزشکان همواره توصیه می‌کنند که بیماران پس از عمل‌های جراحی یا دچار شدن به بیماری‌های عفونی، آناناس مصرف کنند.

آناناس میوه نواحی گرمسیری است. اگرچه این میوه به صورت تازه ارزش غذایی بالایی دارد اما کنسرو آن نیز بسیار مفید است. کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز از دیگر املاح و مواد معدنی موجود در میوه آناناس هستند. آناناس منبع غنی از ویتامین ثبوده و حاوی ویتامینهای آ و ب۱ و ب۲ است. یک فنجان آناناس، ۷۳ درصد منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

به گفته متخصصان تغذیه در انستیتو مطالعات سم‌شناسی در هند، آب آناناس مانع از تجمع بیش از حد آب در بدن می شود، به حفظ تعادل آب بدن کمک می‌کند و برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند مفید است. ویتامین ثموجود در آن، مقدار زیادی آنتی اکسیدان محلول در آب دارد و به این ترتیب می‌تواند با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های طبیعی حمله می‌کنند، مقابله کند.

بروملاین موجود در این میوه، تاثیر ضدالتهابی چشمگیری دارد و برای درمان بیماری‌هایی مانند سینوزیت حاد، گلودرد، نقرس و آرتروز موثر است. زخم‌های عادی و پس از عمل جراحی را نیز

سریع‌تر بهبود می‌بخشد. آنزیم‌های موجود در این میوه به طور موفقیت آمیزی برای درمان آرتریت روماتوئید مفید هستند و به مرمت بافت‌های آسیب دیده و زخم‌های ناشی از دیابت و عمل جراحی سرعت می‌بخشند.

آناناس مانع لخته شدن خون می‌شود و به از بین رفتن رسوب روی دیواره‌های سرخرگ‌ها کمک می‌کند، با ضعف حافظه و عوارض پس از آن مقابله می‌کند، در تشکیل استخوان‌های سالم موثر است و

ویتامین ثموجود در آن، خطر بروز بیماری‌های لثه را کاهش می‌دهد و با باکتری‌های مهاجم و سموم دیگری که باعثبیماری لثه می‌شوند، مبارزه می‌کند.

اين ميوه در عين حال در حفظ سلامتي چشم موثر است و مانع بيماريهاي چشمي مربوط به بالا رفتن سن ميشود. فيبر موجود در آن نيز در کاهش وزن و حفظ وزن طبيعي نقش دارد. همچنين ويتامين ب ۱ موجود در اين ميوه براي سلامتي قلبي عروقي و بهبود عملکرد سيستم اعصاب مفيد است.