به گزارش فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم نشست رؤسای دانشگاهها در جمع خبرنگاران با اشاره به آئیننامه بازنشستگی اساتید گفت: براساس آئیننامه جدید بازنشستگی اساتید، برای استادتمامها، بازنشستگی تا ۷۹ سالگی قابل افزایش است. سن بازنشستگی برای دانشیاران نیز تا ۷۰ سالگی قابل افزایش است.

وی تأکید کرد: تمام نمایندگان مجلس آئین‌نامه جدید بازنشستگی اساتید را آئین‌نامه‌ای کامل و جامع معرفی کردند. این آئین‌نامه از سال ۴۲ تاکنون تغییری نکرده بود، در حالی که بین ظرفیت اساتید سال ۴۲ تاکنون تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

وزیر علوم با اشاره به فوت دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حال حاضر خانواده این دانشجو داغدارند و باید با آنها همدردی کرد. در این راستا برخی خیلی بد عمل می‌کنند.

دانشجو خاطرنشان کرد: مگر علت فوت را دانشگاه باید اعلام کند. منطقی این است که مراجع ذی‌صلاح همچون پزشکی قانونی علت فوت را اعلام کند.

وی افزود: از کجا معلوم است که رئیس یا معاون دانشگاه امیرکبیر مقصر است. باید کار کارشناسی در این زمینه صورت پذیرد.

دانشجو با اشاره به مصاحبه‌های عمو و مادر دانشجوی فوت شده دانشجوی امیرکبیر گفت: خانواده این دانشجو بسیار شریف و محترم هستند. این خانواده همه را شرمنده کرده‌اند. ما باید دست چنین خانواده‌هایی را ببوسیم که مصالح کشور را مدنظر قرار داده‌اند.

وی با اشاره به حادثه دانشگاه فردوسی مشهد از انتشار ۷۰۰ هزار خبر در این زمینه خبر داد و گفت: مردم مطمئن باشند درباره دانشگاه امیر کبیر هر کسی کوتاهی کرده باشد حتماً با آن برخورد می‌شود. باید به قوه‌های مقننه، قضائیه و اجراییه اعتماد داشت.

وی همچنین درباره تکلیف ظرفیت آزمون نیمه‌متمرکز دکتری گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش ظرفیت آزمون نیمه متمرکز دکتری بوده است. براساس این مصوبه تعداد پذیرش آزمون دکتری از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در دوره دکتری نیز آزمون تخصصی همچون کارشناسی ارشد برگزار می‌شود، از بانک سؤالات آزمون دکتری که در حال جمع‌آوری است خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده احتمالاً این آزمون در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه‌ها تأکید کرد که در هیچ زمانی خوابگاه‌ها از وزارت علوم خارج نخواهند شد و جایی نیست که از دید حراست دانشگاه‌ها دور باشد.

وی از واگذاری سالانه ۲۰ درصد از خدمات رفاهی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: تعاونیهایی ایجاد شده که خوابگاهداران و خوابگاهسازان باید حتماً عضو این تعاونیها شوند.