به گزارش فارس، محمدصالح مفتاح نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در نشست خبری اتحادیههای دانشجویی که بعدازظهر امروز سهشنبه در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد، گفت: موضوعی که تشکلهای دانشجویی ایران را امروز به واکنش وا داشته است، قیام یک ماهه مردم آمریکا و کشورهای اروپایی در اعتراض به نظام سرمایهداری است.

وی با اشاره به اینکه اعتراض‌های مردم آمریکا و کشورهای اروپایی روز به روز با نشاط تر برگزار می‌شود و اکنون ۸۰ کشور جهان را فرا گرفته است، افزود: اندیشه‌های امام(ره) یک کلید واژه دارد و آن حزب جهانی مستضعفین است که تمامی مردم مستضعف جهان در آن دخیل هستند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: مستضعفان جهان همواره به دنبال آزادی هستند و بیداری که امروز در میدان وال استریت آمریکا رخ داده یکی از شاخه‌های حزب جهانی مستضعفان است.

مفتاح تصریح کرد: دانشجویان با اعتقاد به اندیشه‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی اعلام می‌کنند که قیام مردم آمریکا و کشورهای اروپایی با اندیشه‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی قرابت و نزدیکی دارد.

نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نوید بخش آینده‌ای است که پس از فرو پاشی نظام کمونیستی اکنون پایه‌های نظام لیبرال سرمایه‌داری را می‌لرزاند.

وی در ادامه گفت: امروز شاهد زوال نظام سرمایه‌داری هستیم و آینده‌ای در پیش روی جهان است که اخلاق‌مدار است.

مفتاح خاطرنشان کرد: اندیشه‌های غرب نتوانسته است اکنون در جهان به ثمر بنشیند و لیبرال سرمایه‌داری رو به افول است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: امروز آمریکا به عنوان نما سرمایه‌داری بیشترین نفرت مردمی را دریافت می‌کند.

نماینده جنبش عدالت‌خواهی دانشجویی اظهار داشت: لیبرالیسم اکنون در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نتوانسته در جهان کاری را از پیش ببرد و در حقیقت آرمان‌های غربی فقط به یک بازیچه بدل شده‌اند که در اختیار صهیونیست‌ها هستند.

مفتاح تأکید کرد: اکنون شاهد پیوند میان اندیشه‌های سیاسی و اعتقادی در دنیا هستیم.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین سرمایه‌داران در کنار دیکتاتورهای جهان حضور دارند و نظریه‌پردازانی که به دنبال صورت‌بندی لیبرالیسم هستند، نمی‌توانند با ادعای اخلاق‌مداری پوششی بر کار های خود بگذارند.

مفتاح خاطرنشان کرد: از نظر جنبش دانشجویی دوران سرمایه‌داری به پایان رسیده است و امروز در ۸۰ کشور دنیا مردم به پا خواسته‌اند و آمریکا نمی‌تواند با بازی‌های سیاسی و حرکت‌های مذبوحانه این بیداری را متوقف کند.

وی افزود: آمریکا ادعا دارد که ایران قصد ترور یکی از سفرای خارجی را در این کشور داشته است، این در حالی است که آمریکا روزانه در عراق و افغانستان صدها انسان بیگانه را به قتل می‌رساند.

نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی تأکید کرد: امروز نقش سازمان ملل متحد در قبال خشونت‌های آمریکا و رژیم‌صهیونیستی سکوت است که شایسته این سازمان نیست.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: آمریکا اکنون جزو منفورترین کشورهای دنیا است و بیکاری در این کشور بیداد می‌کند.

مفتاح در پایان خاطرنشان کرد: بیکاری ۲۵ میلیون آمریکایی، رقمی است که دل هر انسانی را به درد میآورد و از این رو دانشجویان کشورمان همراهی خود را با مردم مستضعف آمریکا و کشورهای اروپایی اعلام میکنند.