به گزارش مهر به نقل از شبکه الجزیره، ورود اولین گروه از اسرای آزاد شده به غزه موجی از شادمانی در میان مردم تحت محاصره این منطقه به وجود آورد.

اسماعیل هنیه در جشن آزادی این گروه از اسرا که با حضور دویست هزار نفر از مردم غزه برگزار شد، قرارداد مبادله اسرا را دستاورد بزرگ برای مقاومت و ملت فلسطین توصیف کرد.

هنیه گفت: ما برای آزادی این قهرمانان، اختلافات و دودستگی را کنار گذاشتیم، و اسیرانی که آزاد شده اند از تمام گروههای فلسطینی هستند و مختص حماس نیستند و این نشان می دهد که ما هرگز به مسئله آزادی اسرا، نگاه حزبی و گروهی نداشته ایم و به تلاشهای خود برای آزادی تمام اسرا ادامه خواهیم داد.

شهروندان فلسطینی نیز آزادی بخشی از اسرای فلسطینی را یک دستاورد بزرگ برای مقاومت و ملت فلسطین توصیف کردند و خواستار پایان فوری اختلافات و دودستگی میان گروههای فلسطینی به ویژه میان حماس و فتح شدند.

از سوی دیگر گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس بر ادامه جهاد و مقاومت تا آزادی تمام اسرای باقی مانده در زندانهای اشغالگران قدس تاکید کرد.

بر اساس توافق حماس با صهیونیستها قرار است شالیت با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی مبادله شود که در مرحله اول ۴۷۷ اسیر فلسطینی آزاد می شوند.