حسن تأمینی نماینده مردم رشت و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با فارس به ارائه گزارشی از عصر امروز (سهشنبه) اعضای کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه موضوع آبیاری زمینهای کشاورزی با فاضلاب شهری با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: درباره بحثآبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب‌های شهری به خصوص در شهر تهران و برخی از شهرهای بزرگ که موجب ایجاد بیماری‌هایی می‌شود، بحث‌های مختلفی در کمیسیون انجام شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین یادآور شد: این آلودگی‌ها به صیفی‌جات و محصولات کشاورزی وارد شده و باعثایجاد بیماری می‌شوند.

تأمینی ادامه داد: در این جلسه از وزارت جهاد کشاورزی نیز مسئولانی حضور یافته بودند و نظرشان بر این بود که چون فاضلاب شهری توسعه نیافته است، باید فکر اساسی در این زمینه انجام و آموزش‌های لازم ارائه شود تا میوه‌ها و سبزیجاتی که از این مناطق برداشت می‌شود، شستشوی بهتری روی آنها صورت گیرد.

وی در خاتمه یادآور شد: طبق گزارشهای ارائه شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت، برخی از محصولات کشاورزی جنوب شهر تهران از شهر ری تا حرم امام (ره)، جاده ساوه تا قرچک ورامین و پیشوا به دلیل آبیاری زمینهای کشاورزی با فاضلاب شهری و ورود فاضلابهای شهری به این مناطق از آلودگی بیشتری برخوردارند.