هشدار پلیس: مواد مخدر در قالب خوشبوکننده‌ها!

سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش از اجرای طرح‌های ضربتی نیروی انتظامی برای کشف مواد مخدر و پاک‌سازی کامل کیش خبر داد و گفت: طی هفت ماهه نخست سال نسبت به دوره مشابه گذشته بیش از 20 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر را در کیش داشته‌ایم که البته این مساله به دلیل افزایش تمرکز نیروی انتظامی بر روی کشف مواد مخدر و مقابله با این نوع تخلفات است.

 

وی از انهدام سه باند مواد مخدر در کیش خبر داد و افزود: طی این مدت سه باند مواد مخدر با بیش از 20 کیلو مواد مخدر در جزیره شناسایی و 9 نفر از کسانی که در این باندها فعالیت می‌کردند، دستگیری شدند.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، تعیین مجازات برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کیش را نیز در دست اجرا خواند و اظهار کرد: طی برنامه‌های جاری نیروی انتظامی تمرکز بیشتری را روی مسئله مواد مخدر صرف کرده است تا جزیره زیبای کیش را به‌صورت کامل در این عرصه پاک‌سازی کند لذا علاوه بر برخورد با باندهای مواد مخدر مصرف‌کنندگان این نوع مواد نیز مجازات خواهند شد.

جهانبخش ترد شدن افراد مصرف‌کننده مواد مخدر از کیش را یکی از مجازات خواند و گفت: کسانی که در کیش به مصرف مواد مخدر بپردازند و در حین مصرف دستگیر شوند، مجازات خواهند شد لذا در مرحله نخست کارت کیش وندی این افراد ابطال می‌شود و در مرحله بعد از جزیره ترد خواهند شد تا جایی که در صورت بازگشت به جزیره بازداشت می‌شوند.

وی افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی را در کیش دو برابر سال گذشته خواند و بیان کرد: در 7 ماهه نخست سال کشف مواد مخدر صنعتی نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش درباره مبادی قاچاق مواد به کیش خاطرنشان کرد: عمده این مواد با شیوه‌هایی نظیر بلعیدن و دفع از طریق سیستم گوارش و یا گاها با استفاده از قایق‌های تندرو در مرز ساحلی وارد می‌شوند که با افزایش تمرکز پلیس در این بخش‌ها با آنان مقابله می‌شود.

جهانبخش از ورود نوعی مواد مخدر در قالب خوشبوکننده‌ها خبر داد و گفت: اخیراً موادی کشف کرده‌ایم که دربسته بندی‌هایی بانام Bonzai و تحت عنوان خوشبوکننده‌ها وارد کیش می‌شدند اما پس از آزمایش‌ها مشخص شد که این نوع مواد دارای مخدر هستند که وقتی تحت عنوان خوشبوکننده استفاده می‌شوند، افراد را تحت تأثیر بوی خود به سمت مصرف مواد مخدر متمایل می‌کنند. درواقع این نوع مواد نوعی تبلیغ برای افزایش مواد مخدر هستند.

وی درباره مصرف مواد مخدر صنعتی هشدار داد و افزود: متأسفانه امروزه مواد مخدر صنعتی در آشپزخانه‌های خانگی و با امکانات بسیار اندک تحت شرایط نامناسبی تولید می‌شوند به همین خاطر آسیب‌های روانی بسیار زیادی را به دنبال دارند. در واقع افراد مصرف‌کننده مواد صنعتی نظیر شیشه یا کراک بعد از نخستین مصرف دچار بیماری‌های روانی می‌شوند به‌نحوی‌که گاها این نوع افراد صدای رنگ‌ها را می‌شنوند و یا صداها را می‌بینند و خاطر همین توهم‌های دیداری و شنیداری نیز مرتکب بزهکاری‌های مختلف نظیر قتل، سرقت، تجاوز به عنف و ... می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش ادامه داد: به‌جرات می‌توان گفت که کیش یکی از سالم‌ترین و امن‌ترین مناطق کشور از حیث مواد مخدر است که کمترین میزان معتاد را در کل کشور داراست لذا ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این زیبایی و امنیت را بیش‌ازپیش حفظ کنیم به همین دلیل برخورد با مواد مخدر بیشتر در مرکز توجه پلیس کیش قرارگرفته است.