اولین مصاحبه ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات

 دونالد ترامپ، در اولین مصاحبه پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا گفته بعد از نشست دیروز با باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی، قصد دارد برخی از مفاد یک قانون سلامت که قبلاً وعده لغو آن را داده بود را دست‌نخورده نگاه دارد. 

وی در مصاحبه با وال‌استریت‌ژورنال گفته یکی از اولویت‌هایش اقدام فوری در زمینه «قانون بهداشت قابل دسترسی» است. ترامپ گفت این قانون آنقدر ناکارآمد و پرهزینه شده است که «نمی‌توان از آن استفاده کرد.»

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا علی‌رغم این گفت که بعد از نشست با اوباما در کاخ سفید روز پنجشنبه تمایل دارد دست‌کم دو بند از مفاد این قانون را دست‌نخوره نگاه دارد.

ترامپ گفت او از ممنوعیت‌های وضع شده علیه اینکه شرکت‌های بیمه به خاطر شرایط بیمار از بیمه وی اجتناب کنند حمایت می‌کند.  وی گفت: «این موارد را خیلی دوست دارم.»

 وی گفت اولویت‌های دیگرش بعد از ورود به کاخ سفید برداشتن نظارت از موسسات مالی برای دادن اجازه به آنها برای «وام‌دهی مجدد» است. ایمن کردن مرزها از ورود مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی اولویت‌های بعدی ترامپ هستند.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت قصد دارد با راه‌اندازی پروژه‌های زیرساختی سراسری و بهبود شرایط قراردادهای تجاری شغل ایجاد کند. ترامپ همچنین گفت که با وضع تعرفه برای محصولات شرکت‌های خارجی که به کشورهای خارجی نقل مکان می‌کنند، مشاغل آمریکایی را حفظ خواهد کرد.

در حالی که شهرهای آمریکا بعد از انتخاب ترامپ صحنه اعتراض به اظهارات نژادپرستانه و فحاشی‌های علنی وی به رقیبانش است، وی به وال‌استریت‌ژورنال گفت که قصد متحد کردن آمریکا را دارد.

ترامپ گفت: «من کشوری می‌خواهم که مردم یکدیگر را دوست داشته باشند. می‌خواهم تأکید کنم که بهترین راه برای کاستن از تنش‌ها، ایجاد شغل در داخل است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند لفاظی‌هایش در جریان تبلیغات انتخاباتی از حد و مرزها عبور کرده گفت: «نه من برنده شدم.»

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا همچنین تأکید کرد که او اکنون، اظهارات مثبت‌تری را مطرح خواهد کرد، همان‌طور که درباره سخنرانی بعد از پیروزی و دیدارش بعد از اوباما چنین بوده است. او می‌گوید «حالا اوضاع فرق می‌کند.»

ترامپ در پاسخ به این وعده‌اش در یکی از مناظره‌ها که گفته بود در صورت ورود به کاخ سفید یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره استفاده کلینتون از سرورهای شخصی برای ارسال ایمیل در دوران حضور در وزارت خارجه تعیین خواهد کرد گفت: «این چیزی نیست که من درباره آن زیاد فکر کرده باشم، چون می‌خواهم سلامت، مشاغل، کنترل مرزی و اصلاح مالیات را سر و سامان بدهم.»

ترامپ درباره قانون سلامت و دلیل تغییر موضعش از فسخ کامل قانون به نگه داشتن برخی بندهای آن گفت که بعد از دیدار با اوباما به این نتیجه رسیده است.

وی گفت: «من به او گفتم که پیشنهادهایش را بررسی می‌کنم و از سر احترام این کار را انجام خواهم داد.»