بهره مندی 400 هزار نفر از خدمات کمیته امداد در استان تهران

محسن ولیئی رئیس کمیته امداد استان تهران اظهار داشت:با توجه به اینکه پیگیری وضعیت اقتصادی، توانمندسازی و ایجاد خودکفایی برای مددجویان از جمله فعالیت‌های اصلی کمیته امداد محسوب می‌شود به همین دلیل این امر مهم‌ در دستور کار کمیته امداد به خصوص در دو سال گذشته قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا تمامی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای توسط کمیته به شکل رایگان به مددجویان ارائه شده، همچنین وام‌های قرض الحسنه نیز به صورت بلند مدت تا سقف 30 میلیون تومان با باز پرداخت هشت ساله نیز به مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد استان تهران درباره صندوق قرض الحسنه امداد تأکید کرد: این صندوق‌ها با هدف ترویج سنت قرض الحسنه، جلب مشارکت و کمک‌های مردمی  و نیز کاهش بروکراسی اداری در هنگام مراجعه مددجویان و نیازمندان به بانک‌ها برای دریافت وام ایجاد شده‌ که دارای مجوز بانک مرکزی هستند و از یک تا 30 میلیون تومان وام قرض الحسنه به صورت بلندمدت با کارمزد سه درصد پرداخت می‌کنند که در حال حاضر برخی خیران وجوهی را در این صندوق‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند.

 ولیئی گفت: خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد در تهران دچار فقر شدید و فاقد امکانات زندگی هستند که در این جهت کمیته و دولت نیز در حد توان خود کمک می‌کنند و سعی می‌شود تا رویکرد حمایتی بیشتر به جای صندوق محوری به سمت خیر محوری باشد.