"وارن بافت" دومین فرد ثروتمند جهان شد

 "وارن بافت،" مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت "برکشایر هاتاوی" پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد.

 

هفته گذشته 6.2 میلیارد دلار به ثروت "وارن بافت" افزوده شده است. وی توانست از "آمانسیو اورتگا،" تاجر اسپانیایی و مؤسس شرکت "ایندیتکس" و "جف بزوس،" مدیرعامل و مؤسس شرکت "آمازون دات کام" پیشی بگیرد و رتبه دوم را در "شاخص میلیاردرهای بلومبرگ" از آن خود کند.

 

وارن بافت که از "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده بود، با افزایش 13 درصدی ارزش سهام شرکت خدمات مالی و بانکداری "ولز فارگو" پس از انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) آمریکا، سود زیادی بدست آورد.

 

این درحالیست که بر اساس "شاخص میلیاردرهای بلومبرگ،" ثروتمندترین افراد جهان در هفته گذشته 6 میلیارد دلار از دارایی های خود را از دست دادند. 

 

آمانسیو اورتگا با از دست دادن 2.7 میلیارد دلار از دارایی هایش به رتبه سوم ثروتمندان جهان سقوط کرد. "مارک زاکربرگ،" مؤسس وبگاه شبکه اجتماعی فیس بوک و "جف بزوس" به ترتیب 785 میلیون دلار و 1.3 میلیارد دلار از دارایی های خود را در هفته گذشته از دست دادند.

 

به دنبال افزایش نگرانی ها در خصوص اینکه سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا می تواند بر تجارت های بین المللی آسیب وارد کند، حدود 5.2 میلیارد دلار از دارایی های 56 نفر از ثروتمندترین افراد جهان پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دست رفته است.