"قلب سخت" فیلم پرفروش این روزهای دو سینمای هالیوود و بالیوود

جدول فروش هفتگی سینمای بالیوود با اعلام صدرنشینی فیلم تازه "کاران جوهر" یعنی "قلب سخت" منتشر شد.

باکس آفیس این هفته در حالی منتشر شد که پنج فیلم صدرجدول جایشان را به فیلم های تازه اکران دادند. از نکات بارز جدول فروش این هفته بالیوود می توان به اتفاقی هالیوودی اشاره کرد. 

فیلم "دل سخت" برای اولین بار توانست در لیست فروش هالیوود قرار گرفته و یکی از فیلم های هندوستان باشد که فروش خارجی موفقی هم داشته است.
 

قلب سخت

جدیدترین ساخته "کاران جوهر" به یکی از فیلم های جنجالی سینمای هندوستان تبدیل شده است. این فیلم علاوه بر فروش بالا در هندوستان و امریکا نظر اکثر منتقدین را نیز جلب کرده است.

جنجال اصلی صورت گرفته در مورد این فیلم اما درخصوص فروش آن نیست بلکه به علت حضور یکی بازیگران پاکستانی در این اثر است. حضور "فواد خان" در این فیلم نظرات و نقدهای بسیاری را در بر داشت و نشان داد همچنان مشکلات بین این دو کشور رفع نشده است.

"قلب سخت" درامی عاشقانه است که ماجرای زندگی دو زوج را روایت می کند که با وجود خیانت زندگی شان رو به نابودی می رود.

رانبیر کاپور، آیشواریا رای، انوشکا شرما و فواد خان  از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. کاران جوهر نویسنده و کارگردان برجسته سینمای هندوستان تهیه کنندگی این اثر را نیز بر عهده دارد. 

این فیلم تا به حال موفق شده به فروشی معادل 104.50 کرور در هندوستان دست پیدا کرده و برای دومین هفته متوالی صدر جدول را در دست داشته باشد.
 

شیووای

رتبه دوم جدول فروش سینمای بالیوود را فیلمی از "آجی دوگان" در دست دارد. اکشن تریلر "شیوایی" پس از دو هفته همچنان با فروش خوبی روبرو بوده و با اختلاف نسبت به سایر رقبا "قلب سخت" را تعقیب می کند.

این دومین تجربه آجای دوغان در مقام کارگردان است. وی قبل از این فیلم کمدی "من در کنار تو" را با بازی خودش و سانیل شتی تجربه کرده بود که از سوی تماشاگران با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شد.

در فیلم "شیوای" نقش اول را دِوغان بر عهده داشته و زوج بازی او در این اثر "اریکا کار" است. 

"شیوای" داستان کوهنوردی است که در یکی از صعودهایش به هیمالیا مجبور به نجات خانواده اش می شود. در این میان وی مجبور به انتخاب صعود یا بازگشت می شود.

این فیلم تا به حال 93.9 کرور فروش را ثبت کرده و جزو فیلم های پرفروش باکس آفیس بالیوود محسوب می شود.
 

میرزا

"میرزا" عاشقانه ای حماسی از سینمای هندوستان است که این هفته با فروشی معادل 11 کرور توانسته رتبه سوم جدول فروش نوامبر را از آن خود نماید.

"راکیش مهرا" کارگردانی این فیلم را بر اساس فیلمنامه ای نوشته "گلزار" بر عهده داشته است. این فیلمنامه برداشتی از رمانی با همین نام است.

میرزا داستان رمانتیک، عشق اسب سواری به شاهزاده را روایت می کند که در این راه جنگ های زیادی را انجام می دهد.

شیامی خیر، آنوش چودهری، آرت مالیک و آنجلی پاتیل بازیگرانی هستند که در فیلم "میرزا" نقش آفرینی کرده اند.
 

داستان ناگفته 
 
داستان ناگفته در پنجمین هفته از فروش خود توانست با فروشی معادل 10 کرور رتبه چهارم را در اختیار داشته باشد.

"داستان ناگفته" فیلمی در ژانر زندگینامه ورزشی نوشته "ناندو کامته" است که توسط "نیراج پاندِی" کارگردانی شده است.
 
"فواد خان"، "آنوپام خیر" و "دیشا پاتانی" بازیگران اصلی فیلم ورزشی "داستان ناگفته" هستند. 
 
این فیلم داستان بلیت جمع کن یک ورزشگاه کریکت است که با مشکلات و تلاش فراوان به یکی از بزرگترین کریکت بازان هندوستان مبدل می شود و برای سومین هفته متوالی صدر باکس آفیس بالیوود را در اختیار دارد.
 

صورتی 
 
فیلم جدید "آمیتاب باچان" پس از گذشته 8 هفته همچنان خود را در میان پرفروش های بالیوود حفظ کرده است و این هفته از اکران خود را با فروشی معادل 8.9 کرور به پایان برساند.
 
آمیتاب باچان نقش اصلی فیلم صورتی را بر عهده داشته و وکیلی را بازی می کند که دچار نوسانات شخصیتی بوده و خودش به جرم کشیده می شود. 
 
تاپسی پانو، کرتی کولهری، آندرا تاریانگ، پیوش میشرا و دریتیمان چاترجی از دیگر بازیگران فیلم صورتی هستند. 

کارگردانی این فیلم را که در ژانر هیجان انگیز و جنایی اتفاق می کند، "آنیرودا چادهوری" کارگردان با سابقه و برنده جایزه سینمای هندوستان بر عهده دارد.
 


همچنین فیلم های "تی توک تی توک" با 2.60 کرور، "ساعت خوشی" با 1.5 کرور، "31 اکتبر" با 1.10 کرور، "قندهاری" با 0.40 کرور رتبه های ششم تا دهم جدول فروش بالیوود را در اختیار دارند.