افزایش تعداد کوسه‌‌های دوسر در نقاط مختلف جهان همه را متحیر کرد + عکس

افزایش تعداد کوسه‌هایی که دو سر مجزا را در بدن خود جا داده‌اند و در نقاط مختلف اقیانوس‌های جهان یافت می‌شوند، دانشمندان را نگران کرده است.

دانشمندان هنوز به درستی نمی‌دانند که به چه علت طی چند ماه گذشته‌ ده‌ها مورد از این کوسه‌ها در نقاط مختلف جهان شناسایی شده‌اند. بر این اساس هنوز هیچ کس نمی‌داند که چطور می‌تواند از این جهش ژنتیکی یا اختلالی که در روند تولید مثل کوسه‌ها به وجود آمده است جلوگیری کند.

 

ماه گذشته گروهی از دانشمندان جنین یک کوسه را که در خانواده ماهی‌های تخم‌گذار طبقه‌بندی می‌شد شناسایی کردند که دو سر مجزا داشت. این کوسه در ساحل مالاگا در اسپانیا شناسایی شد. پیش ازاین هم خبرگزاری بی‌بی‌سی از تولد یک کوسه دوسر خبر داده بود که برای دانشمندان بسیار عجیب بود.

 

شواهد عینی حاکی از آن است که از سال 2008 به بعد تعداد کوسه‌های دوسر بسیار افزایش یافته است. نخستین بار در سال 2008 میلادی یک ماهیگیر گزارش داد که در اقیانوس هند کوسه دوسر شکار کرده است که مرکز «نشنال جئوگرافی» نیز این خبر را تایید کرد.

 

در سال 2011 میلادی دانشمندان یک کوسه آبی را که دو سر مجزا در بدن خود داشت، در خلیج کالیفرنیا و در منطقه شمال غربی مکزیک شناسایی کردند. سال 2013 میلادی هم گفته شد که یک ماهیگیر در ساحل فلوریدا یک کوسه آبی شکار کرده است که دو سر دارد.

دانشمندان هم‌اکنون یک پروژه تحقیقات گسترده‌ را آغاز کرده‌اند تا از این طریق متوجه شوند که به چه علت تعدد کوسه‌های دوسر افزایش یافته است.