واکنش حداد عادل به راهیابی ترامپ به کاخ سفید

غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و تأثیر آن در روابط با ایران و برجام گفت: معمولاً رؤسای جمهور قبل از انتخابات صحبت‌هایی می‌کنند که بعد از انتخاب شدن‌شان به آنها عمل نمی‌کنند. این یک قاعده کلی است، در آمریکا هم بعید نیست این‌گونه باشد. همین آقای اوباما هم در گذشته حرف‌هایی زده بود که وقتی رئیس‌جمهور شد آن حرف‌ها را فراموش کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: حال بستگی دارد آقای ترامپ هم مثل بقیه باشد یا نه. اگر مانند بقیه باشد می‌توان گفت آن صحبت‌ها را بیان کرد تا رأی بیاورد، بعداً که به کاخ سفید برود در همان چارچوب منافع صهیونیست‌ها و سرمایه‌داران عمل می‌کند.

حدادعادل تصریح کرد: سیاست کلی آنها نسبت به ایران فرقی نخواهد کرد، اما اگر واقعاً این حرف‌هایی که ترامپ در انتخابات زد، بعداً بخواهد به آن عمل کند، این موضوع نه‌تنها در روابط ایران و برجام اثر خواهد گذاشت، بلکه بر روابط آمریکا با اتحادیه اروپا و اعراب هم تأثیر می‌گذارد. خیلی موارد به‌هم خواهد خورد و قطع نظر از برجام شاید هم بد نباشد خیلی چیزها به‌هم بخورد، چون از این سامانی که امروز وجود دارد، ما خیری ندیدیم، شاید در بی‌سامانی یک خیری حاصل شود.